۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۰۶

رییس ستاد انتخابات استان زنجان:

رسانه‌ها تحلیل مناسبی از اهمیت انتخابات ارائه دهند

رسانه‌ها تحلیل مناسبی از اهمیت انتخابات ارائه دهند

زنجان-رییس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: رسانه‌ها در شرایط کنونی باید تحلیل درست و مناسبی از اهمیت انتخابات و نیز حضور مردم در این عرصه ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل رفیعی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی انتظار ما از رسانه‌ها این است که تحلیل درست و مناسبی را از اهمیت انتخابات و حضور مردم در این عرصه به خاطر منافع ملی داشته باشند، گفت: آمار حاکی از آن است که تعداد داوطلبان ثبت‌نامی برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان زنجان ۶۰ درصد افزایش داشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با یادآوری اینکه داوطلبان شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مهلت یک هفته‌ای برای ثبت‌نام فرصت داشتند، افزود: بعد از اتمام مهلت ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان زنجان تعداد ۳۷۴ نفر برای حضور در عرصه انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار نسبت به دوره گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.

رفیعی با ابراز خرسندی از اینکه طیف ثبت‌نام کنندگان داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی مختلف بوده و از هر طیف و جناحی شاهد حضور در این عرصه هستیم، یادآور شد: از تعداد کل ثبت‌نام کنندگان نهایی در استان زنجان، ۴۲ نفر را بانوان و ۳۳۲ نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی در خصوص تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی به تفکیک حوزه‌های انتخابیه استان زنجان، اظهار کرد: از حوزه انتخابیه زنجان و طارم ۲۲۰ داوطلب، ابهر، خرم‌دره و سلطانیه ۵۸ داوطلب، ماه‌نشان و ایجرود ۶۱ داوطلب و خدابنده ۳۵ داوطلب ثبت‌نام خود را قطعی کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان در ادامه، بیشترین ترکیب سنی ثبت‌نام کنندگان را به ترتیب رده سنی ۴۱ تا ۴۵ سال ۸۳ نفر، ۴۶ تا ۵۰ سال ۷۱ نفر، ۵۱ تا ۵۵ سال ۶۸ نفر و ۳۶ تا ۴۰ سال ۶۶ نفر عنوان کرد و ادامه داد: از این تعداد ۴۸ نفر دارای مدرک تحصیلی دکتری، ۲۹۹ نفر کارشناسی ارشد، ۱۶ نفر کارشناسی و ۱۱ نفر نیز دارای مدرک حوزوی هستند.

رفیعی از اجرا شدن ۱۰ فرآیند انتخابات از مجموع ۳۲ فرآیندی تا به امروز در استان زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: براساس اطلاعیه شماره (۱۰) ستاد انتخابات کشور دواطلبان در این مدت شخصاً یا به وسیله نماینده خود که به صورت کتبی و رسمی معرفی شده باشد، می‌توانند به فرمانداری مرکز استان حوزه انتخابیه یا وزارت کشور مراجعه و با ارائه مدارک درخواستی نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

وی با یادآوری اینکه استان زنجان چهار حوزه انتخابیه و پنج کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد، افزود: انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان رهبری روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 5926585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha