۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۸:۵۸

نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد؛

هوای استان سمنان سرد می‌شود/ ورود سامانه کم فشار

هوای استان سمنان سرد می‌شود/ ورود سامانه کم فشار

سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که با ورود توده هوای کم فشار به استان سمنان باید شاهد کاهش دمای هوا تا شش درجه طی روزهای آتی باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که سامانه کم فشار بارشی از امروز چهارشنبه وارد استان سمنان شده و کم کم دمای هوا را کاهش خواهد داد همچنین این سامانه سبب بارش رگبار پراکنده در استان خواهد شد.

کاهش دما تا شش درجه یکی از مهمترین تأثیراتی است که سامانه کم فشار بارشی و توده هوای سرد در استان سمنان طی سه الی چهار روز آتی برجای خواهد گذاشت. تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش یابی نشان می‌دهد که با ورود سامانه کم فشار به استان باید شاهد بارش رگبار پراکنده و باران به خصوص در نواحی شمالی استان باشیم.

بارش در شمال

بارش خفیف و پراکنده باران به ویژه نواحی شمالی و ارتفاعات، پیش بینی کارشناسان سازمان هواشناسی استان سمنان برای هوای استان سمنان طی دو الی سه روز آتی است همچنین شاهد وزش باد نسبتاً شدید نیز در این نواحی خواهیم بود.

مرکز استان روز چهارشنبه را نیمه ابری آغاز کرده اما به تدریج شاهد افزایش ابرها خواهیم بود تا جایی از روز جمعه و شنبه کاملاً سامانه کم فشار بارشی در شهرستان سمنان مستقر خواهد شد و شاهد بارش باران و وزش باد و همچنین کاهش دمای هوا خواهیم بود.

بیشینه و کمینه دمای هوای سمنان برای امروز ۲۳ و ۱۲ درجه بالای صفر است اما از ابتدای هفته آتی شاهد کاهش شش درجه‌ای دمای هوا در این شهرستان خواهیم بود شرایطی که مشابه آن در شاهرود نیز پدید خواهد آمد.

ابرها بیشتر می‌شود

از فردا کم کم بر میزان ابرها در شاهرود افزوده خواهد شد و همچنین شاهد کاهش دمای هوا و بارش در ارتفاعات خواهیم بود. بیشینه و کمینه دمای هوای شاهرود برای امروز ۲۱ و شش درجه بالای صفر خواهد بود و تقریباً می‌توان گفت آسمان دیار شاهوار طی روزهای هفته آتی ابری تا قسمتی ابری خواهد بود.

دامغانی‌ها باید ابتدای هفته آتی منتظر بارش‌ها باشند بارش‌هایی که بعضاً در ارتفاعات به شکل برف نیز خواهد بود اما از فردا کم کم بر میزان ابرها در دیار صد دروازه افزوده خواهد شد. بیشینه و کمینه دمای هوای شهرستان دامغان ۲۲ و ۹ درجه بالای صفر است اما از شنبه کم کم از میزان دمای هوا کاسته می‌شود.

سامانه وارد استان سمنان شده است

گرمساری‌ها زودتر از همه شهرستان‌های دیگر استان سمنان از همین حالا میزبان ابرها شده‌اند و دمای هوا به شکل محسوسی کاهش پیدا کرده است بارش در ارتفاعات گرمسار پدیده قابل ذکر جوی برای امروز و فردا خواهد بود.

تغییرات دمایی در مهدیشهر و شهمیرزاد از سایر نقاط استان سمنان بیشتر است چرا که این شهرها و نقاط در ارتفاعات استان قرار دارند و در نتیجه عمدتاً شاهد بارش‌ها خواهند بود ورود سامانه کم فشار با مهدیشهر از فردا به تدریج خواهد بود و برای روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه بارش و رگبار و همچنین کاهش دمای هوا برای این نواحی پیش بینی شده است.

در نهایت باید گفت توده هوای سرد و بارشی از امروز وارد استان سمنان شده و تا چهار روز آتی کم کم از سمت غرب به شرق پیش روی می‌کند سامانه‌ای که کاهش دما تا شش درجه، وزش باد، بارش و حتی برف را نیز برای استان به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 5927213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha