۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۲۷

اسماعیلی در جمع خبرنگاران:

تولید کاغذ به ۸۰ هزار تن رسیده است/ آغاز اعزام حجاج تا ماه آینده

تولید کاغذ به ۸۰ هزار تن رسیده است/ آغاز اعزام حجاج تا ماه آینده

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص حج عمره گفت: گفت: در اسرع وقت اعزام حجاج را شاهد هستیم و تلاشمان را می‌کنیم تا ماه آینده اعزام به حج عمره آغاز شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران، در خصوص اعزام هنرمندان به حج، گفت: برای اعزام حج ثبت نام جدید نخواهیم داشت تا بخش عمده‌ای از کسانی که ثبت نام کرده اند، اعزام شوند.

وی افزود: ۵ میلیون نفر در صف عمره هستند و یک میلیون نفر در صف برای حج واجب هستند.

اسماعیلی با بیان اینکه همکارانم راهی کشور عربستان شده اند تا مقدمات کار و امور اجاره هتل را انجام دهند و در حال رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی هستیم، گفت: در اسرع وقت اعزام حجاج را شاهد هستیم و تلاشمان را می‌کنیم تا ماه آینده اعزام به حج عمره آغاز شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره خودکفایی کاغذ گفت: در آغاز کار دولت اعلام کردیم هدف ما خودکفایی در تولید کاغذ تحریر است. شاید برخی نگران بودند که این حرف اجرایی کردنش با سختی همراه باشد و امکان آن دشوار باشد ولی این وعده محقق شد.

اسماعیلی افزود: در آغاز کار وزارت فرهنگ، حدود ۵ هزار تن کاغذ در کشور تولید می‌شد، ولی اکنون به آستانه ۸۰ هزار تن رسیده است و تمام نیاز حوزه کاغذ تحریر و فرهنگی تأمین می‌شود.

وی همچنین درباره ممنوع‌الکار شدن بازیگرانی که کشف حجاب کرده‌اند، گفت: ما قبلاً هم اعلام کردیم که حجاب قانون است و ما قانون را اجرا می‌کنیم و من چندین بار اعلام کردم که کار کردن برای کسانی که قانون را اجرا نمی‌کنند، امکان پذیر نیست.

کد خبر 5927326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha