۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۱۴

سرهنگ مومنی خبر داد؛

طرح تشدید برخورد با نبستن کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه

طرح تشدید برخورد با نبستن کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص اجرای دو طرح همزمان در شهر تهران توسط پلیس راهور توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احسان مؤمنی گفت: طرح تشدید برخورد با استفاده و صحبت با تلفن همراه رانندگان در حین رانندگی از روز شنبه هفته جاری در سطح معابر شهر تهران آغاز شده است.

وی افزود: علت بیش از ۵۰ درصد از تصادفات در سطح معابر پایتخت به دلیل عدم توجه به جلو از سوی رانندگان است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: پلیس در قبال حفظ جان و اموال مردم مسئولیت دارد. لذا طرح تشدید برخورد با استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی در حال اجرااست و رانندگان متخلف اعمال قانون می‌شوند.

سرهنگ مؤمنی افزود: حدود ۱۵ هزار راننده‌ای که از تلفن همراه در حین رانندگی استفاده کرده بودند در این چهار روز اعمال قانون شدند. یعنی روزانه حدود ۴ هزار راننده‌ای که این تخلف را انجام داده بودند اعمال قانون شده و همکاران بنده به این رانندگان هشدار و تذکر لازم را در خصوص خطرات ناشی از این تخلف داده اند.

وی گفت: طرح برخورد و اعمال قانون استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی و نبستن کمربند ایمنی توسط رانندگان همزمان در سطح معابر شهر تهران در حال اجرا است. بستن کمربند ایمنی نهادینه شده است ولی برخی اوقات مشاهده می‌شود که راننده و مخصوصاً سرنشین جلو و افرادی که از شهرستان‌ها به سمت تهران می آیند این موضوع را رعایت نمی‌کنند که البته آمار آن بسیار کم است و روزانه در شهر تهران حدود هزار نفر به دلیل عدم استفاده از کمربند ایمنی اعمال قانون می‌شوند.

کد خبر 5927608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • زاهدی IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
      1 0
      لطفا بابت موبایل بیشتر جریمه اعمال شود