۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۲۶

امام جمعه شاهرود تاکید کرد؛

وضعیت نامناسب مفاخر در شرق استان سمنان

وضعیت نامناسب مفاخر در شرق استان سمنان

شاهرود- امام جمعه شاهرود ضمن انتقاد از وضعیت نامناسب رسیدگی به وضعیت مفاخر در شرق استان سمنان، گفت: باید قدردان این داشته‌ها بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی غروب چهارشنبه در مراسم کنگره ملی ابن یمین فرومدی به میزبانی سالن پورسینا شاهرود ضمن بیان اینکه باید برای حفظ آب و هوا، طبیعت، ذخایر و منابع به عنوان سرمایه‌های مادی کوشید، ابراز داشت: در مقابل وحدت، انسجام، تدین، شجاعت، ایثار، مفاخر و مشاهیر و تاریخ به عنوان سرمایه‌های معنوی نیز نباید راکد و بی بهره بمانند.

وی ضمن بیان اینکه سرمایه‌های معنوی باید بالنده، ثمربخش و برای نسل حاضر و آینده باید مفید باشند، افزود: یکی از برنامه‌های خوب و کارآمد در این راستا برگزاری بزرگداشت و نکوداشت مفاخر است که در استان سمنان از آن کم نیستند.

امام جمعه شاهرود ضمن بیان اینکه در همین شاهرود و میامی مفاخر به نام جهانی، منطقه‌ای و حتی گمنام وجود دارند، ابراز داشت: می‌بایست افکار، عقاید و زبان مفاخر را به نسل امروز شناساند و از آنها بهره گرفت که برگزاری کنگره ابن یمین فریومدی برای این منظور کار بسیار به جایی است.

امینی ضمن بیان اینکه تاریخ معاصر ما نیز مفاخر بزرگی دارد که نباید از آن غفلت کنیم، تصریح کرد: گاهی حجاب هم دوره‌ای بودن ما را از دسترسی به مفاخر موجود باز می‌دارد.

وی ضمن بیان اینکه امروز الگوی ایثار شهید فهمیده نیز حتی مردم اروپا و آمریکا را بر انگیخته است، افزود: این افراد مفاخر دوران معاصر هستند که باید نسل‌های آینده از وجود آنها باخبر و آگاه باشند.

امام جمعه شاهرود ضمن بیان اینکه ابن یمین فریومدی در دوران سربداران زیست و از هم مذهبی‌های دوازده امامی است، ابراز داشت: ابن یمین را باید جور دیگر دید و به آن توجه کرد.

امینی ضمن بیان اینکه این سوال مطرح است که اگر ابن یمین در کشور دیگر زیست می‌کرد وضعیت آرامگاه، روستای زادگاهش و زیرساخت‌های منطقه اینگونه بود؟ تصریح کرد: مسئولان اجرایی چماق بخش خصوصی را بر سر ما نکوبند، لذا این سرمایه‌های معنوی با به به و چه چه حفظ نمی‌شوند.

وی افزود: اگر مفاخر بسطام و خرقان در سایر کشورها بودند به نحو دیگری مورد توجه قرار گرفته، هزینه و فایده را طور دیگری حساب می‌کردند و جوانان نحوه دیگری جذب می‌شدند لذا تا دیر نشده باید برای مفاخر این خطه کاری کرد.

کد خبر 5927994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha