۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۲۳

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان :

کارگروه تخصصی ساخت المان‌های شهری تشکیل شود

کارگروه تخصصی ساخت المان‌های شهری تشکیل شود

همدان-رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان بر تشکیل کارگروه تخصصی برای ساخت المان‌های شهری و نمادها توسط شهرداری تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اکبر نظری صبح پنجشنبه در جلسه کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شورا افزود: المان‌ها یا نمادهای شهری نباید بدون مطالعه و بررسی طراحی و احداث شود چرا که در طراحی باید تمامی جوانب اقتصادی، فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در نظر گرفته شود.

نظری اضافه کرد: با تشکیل کارگروه تخصصی ساخت المان‌ها، می‌توان طرح‌هایی را تدوین و اجرا کرد که با کمترین چالش‌ها مواجه باشند.

وی با بیان اینکه در کارگروه تخصصی المان باید از اعضای شورای شهر حضور داشته باشند، تاکید کرد: همچنین در این کارگروه از هنرمندان و صاحب نظران نیز دعوت به عمل آید.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان افزود: ساخت المان با مکان مورد نظر باید تناسب داشته باشد تا بتواند معنا و مفهوم اصلی اثر را انتقال دهد.

نظری با اشاره به اینکه همدان منشأ علم و دانش است، اضافه کرد: ضروری است المان‌ها هم متناسب با این موضوع ساخته و نصب شود تا نمادی از دانش محور بودن همدان را به تصویر بکشد.

نظری در ادامه با بیان اینکه در ساخت المان‌ها و نمادهای شهری باید دیدگاه و احکام حاکمیتی مد نظر قرار گیرد، اظهار داشت: ضروری است المان و نمادی از وجهه انقلاب اسلامی برای شهر ساخته شود.

وی همچنین بر برگزاری همایش بزرگ برای ساخت المان‌های فاخر شهری تاکید کرد و گفت: می‌توان در برای این همایش از هنرمندان و صاحب نظران برجسته همدان که در داخل یا خارج از کشور هستند دعوت کرد.

مسگریان: سردیس آیت الله آخوند ملاعلی همدانی با اجازه حوزه علمیه ساخته و نصب شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با شهر همدان در دیدار دست‌اندر کاران کنگره هشت هزار شهید استان همدان، گفت: باید فرمایشات ایشان را جز به جز مورد توجه قرار داد و با استفاده از هنر آن را محقق کرد یکی از مصادیق هنر همین ساخت آلمان‌های فاخر است.

محمود مسگریان در این جلسه بر ساخت المان‌های مناسبتی و مفهومی تاکید کرد و گفت: در این راستا باید شاخصه‌های انقلابی شهر همدان شناسایی و با نصب المان‌ها معرفی شوند.

مسگریان با انتقاد از عدم توجه به ساخت المان مناسب با ارزشهای انقلاب اسلامی برای میدان امام خمینی (ره) اظهار داشت: ساخت سایت موزه در این میدان مرکزی شهر کاری پسندیده بود اما جای المانی فاخر در شأن مردم فهیم همدان که بیانگر ارزشها و متناسب با نام میدان باشد خالی است.

وی با بیان اینکه باید از چهره‌های شاخص علمی و مذهبی شهر المان و سردیس‌هایی ساخته شود، افزود: می‌طلبد شهرداری سردیسی از آیت الله آخوند ملاعلی همدانی را با اجازه حوزه علمیه ساخته و در مکان مناسبی از شهر نصب کند.

حیدری: اجرای مصوبه نصب المان شهدا و امام خمینی (ره) در میدان مرکزی در بلاتکلیفی!

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه المان‌ها یکی از نمادهای مهم و قابل اعتبار از کارکردهای مدیریت شهری در حوزه سیما و منظر شهری هستند، گفت: المان‌ها جهت‌گیری، ذوق و سلیقه مبتنی بر اصول مکتبی مدیران شهری را نشان می‌دهند.

مهدی حیدری با انتقاد از عدم اجرای مصوبه شورای شهر مبنی بر ساخت و نصب المان فاخر و ارزشمندی در میدان امام خمینی (ره) افزود: چندین ماه است که این مصوبه با بی اعتنایی شهرداری مواجه شده است.

حیدری با بیان اینکه همدان به عنوان شهر پیشرو در حفظ نظام و انقلاب اسلامی زبانزد است، اظهار داشت: نمی‌توان نسبت به بنیانگذار انقلاب اسلامی که مبدا و نقطه عطف تاریخ است این گونه عمل کرد ساخت المان برای میدان امام خمینی (ره) اگر پیگیری نشود، سزاوار برخورد بوده و مدیران شهری باید پاسخگوی این بی توجهی باشند.

کد خبر 5928474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha