۱۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۰۴

امام جمعه بخش مرکزی یزد:

۱۳ آبان روز توجه به چرایی وجود استکبار است

۱۳ آبان روز توجه به چرایی وجود استکبار است

یزد-امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار است و باید در این ایام به این موضوع توجه کنیم که استکبار در برابر استضعاف به چه معنا است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدکاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت تقوا اظهار کرد: خداوند متعال در آیه ۱۶ سوره تغابن بر این نکته که در اسلام تکلیف فوق طاقت وجود ندارد تاکید می‌کند، بنابراین خداوند متعال با توجه به توان انسان، هر آنچه که در توان انسان بوده است را برای مسلمانان در نظر گرفته است.

وی با اشاره به آیه ۶۰ سوره انفال تصریح کرد: انسان در برابر دشمن تمام عده و عُده را جمع‌آوری می‌کند و در ابتدا به شناسایی دشمن می‌پردازد و سپس تمام امکانات خود را در برابر دشمن صف‌آرایی می‌کند.

رویارویی با دشمن درونی نیازمند آمادگی و تجهیز است

مدرسی با بیان اینکه در برابر دشمن درونی باید خود را مجهز کنیم، عنوان کرد: همانگونه که در مقابل دشمن بیرونی خود را مجهز می‌کنیم و به سنگرسازی می‌پردازیم و آمادگی داریم باید در برابر دشمن درونی و نفسانی خود نیز اینگونه باشیم.

وی افزود: تقوای الهی به معنای شنیدن سخن حق، عمل کردن به آن، رسیدگی به جامعه است و راهکار برای رسیدن به چنین تقوایی نیز توسعه ظرفیتی است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان حدیثی از امام علی (ع) اظهار کرد: راهکارهای توسعه ظرفیتی، تحمل دیدگاه‌ها و نظرات مخالف است و ما باید در وجود خود این ظرفیت را ایجاد کنیم.

کاهش احساس مسئولیت عامل ایجاد سردی در خانواده‌ها

وی افزود: کاهش تحمل نظر مخالف و احساس مسئولیت علت مشکلات در خانواده‌ها و یا افزایش جدایی‌ها و سردی در میان اعضای یک خانواده است.

مدرسی ادامه داد: باید فرد در برابر خداوند، پیامبر اکرم (ص)، افراد خانواده خود نیز احساس مسئولیت داشته باشد و تنها به زندگی فردی خود توجه نداشته باشد تا با این شیوه از زیر بار مسئولت در مقابل خانواده خود و فرزندانش شانه خالی کند.

امام جمعه بخش مرکزی عنوان کرد: توقعات پایین و محدود شدن توقعات نیز سومین راهکار برای توسعه ظرفیتی است و باید به آن توجه کرد.

مقاومت نقطه مقابل ظلم است

امام جمعه بخش مرکزی یزد اظهار کرد: عصبانی کردن ملت فلسطین، به صحنه آوردن آنها، متحد شدن جهان اسلام، حقانیت مقاومت و لزوم ایستادگی در مقابل ظلم، در معرض آسیب قرار دادن حامیان رژیم غاصب و همینطور بیدار شدن وجدان‌های عمومی از جمله پیامدهای ظلم آشکار است.

مدرسی با بیان اینکه زیاده‌خواهی و وادادگی از سوی طرف مقابل باعث ایجاد استکبار و استضعاف می‌شود، گفت: در نقطه مقابل این موضوع مقاومت قرار دارد که مستکبر را از بین می‌برد و مستضعف را تقویت می‌کند تا در مسیر جاده کمال خود قرار گیرد و به تعالی برسد.

وی با اشاره به فرارسیدن روز ۱۳ آبان تصریح کرد: ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار است و باید در این ایام به این موضوع توجه کنیم که استکبار در برابر استضعاف به چه معناست و چرا مستکبر و مستضعف به وجود می‌آید.

وی افزود: امروز استکبار در حال دست و پا زدن است و در مسیر ظلم منافع خود را به صورت کامل از دست داده و به خواسته‌های نامشروع خود مانند تجزیه کشورهای اسلامی به کشورهای کوچک‌تر نرسیده است.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روز فرهنگ عمومی تصریح کرد: بر اساس معیارهای اسلامی حال فرهنگ در کشور ما خوب نیست و باید علاج شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به مسئله حجاب و عفاف در کشور تصریح کرد: بر مقوله مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی به ویژه در بحث عفاف و حجاب مقامات ذی‌صلاح قضائی به حضور فراجا در این زمینه تاکید کردند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با تاکید بر موضوع جوانان و فرهنگ گفت: اگر فرهنگ ما فرهنگ اصیلی باشد جوانان ما جوانان مقاومی خواهند بود و به میزان اینکه ما در راستای دین و دینداری کمرنگ شویم، به همان میزان جوانان ما کند و از مقاومت کمتر برخوردار خواهند شد.

همت همگانی در زمینه عفاف و حجاب نیاز است

وی افزود: در زمینه عفاف و حجاب یک حضور همگانی باید وجود داشته باشد.

مدرسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مقوله کنترل قیمت میوه در بازار یزد گفت: قیمت میوه در یزد باید بیشتر توسط نهادهای نظارتی کنترل شود تا مردم در زمینه تأمین میوه در تنگنا قرار نگیرند.

کد خبر 5929022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha