۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۰۱

آخرین وضعیت اعتبارات سفرهای ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی

آخرین وضعیت اعتبارات سفرهای ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی

تبریز-سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: مجموع اعتبار مصوبات ابلاغ شده سفر دوم ریاست جمهوری تا مهر ماه مبلغ ۱۰ هزار و ۴۵۵ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، کریم عابدینی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بیست و سومین دور سفرهای استانی ریاست جمهوری و هیئت دولت در ۱۲ خرداد سال ۱۴۰۱ به استان آذربایجان شرقی انجام گرفت و رئیس جمهور هدف اصلی از سفر استانی به آذربایجان شرقی را ادامه نهضت اِتمام طرح‌های نیمه تمام عنوان کرد.

وی افزود: در این سفر ۱۸۸ مصوبه با اعتبار ۲۲ هزار و ۶۷۸ میلیارد تومان از منابع مختلف مصوب شد که (۵۴ درصد) مصوبات یعنی ۱۲ هزار و ۲۷۸ میلیارد تومان سهم منابع عمومی بوده و از این رقم ۹ هزار و ۱۳۹ میلیارد تومان (۴۰ درصد) مربوط به سازمان برنامه و بودجه کشور و دو هزار و ۱۲ میلیارد تومان (۹ درصد) سهم استان است.

عابدینی ادامه داد: ۳۶۸ میلیارد تومان (۱ درصد) از مصوبات دور اول سفر، سهم نهادهای حمایتی و وزارت نفت، دو هزار و ۲۷۵ میلیارد تومان (۱۰ درصد) مربوط به مس سونگون، پنج هزار و ۵۹۷ میلیارد تومان (۲۵ درصد) مربوط به سهم دستگاه‌های اجرایی، دو هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان (۱۰ درصد) مربوط به تسهیلات و مشارکت است.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۹ هزار و ۶۳۵ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب تخصیص یافته که تا پایان شهریور ۱۴۰۲ بیش از ۹۳ درصد آن توسط دستگاه‌های مربوطه جذب و هزینه شده است.

عابدینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: در تاریخ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ دومین سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی عمدتاً با هدف پیگیری پیشرفت مصوبات دور اول انجام گرفت.

وی افزود: در این دور از سفر نیز مصوباتی برای استان در نظر گرفته شد که مجموع اعتبار مصوبات ابلاغ شده تا مهر ۱۴۰۲ مبلغ ۱۰ هزار و ۴۵۵ میلیارد تومان است.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تشریح کرد: دو هزار و مبلغ ۴۰ میلیارد تومان (۲۰ درصد) از مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان مربوط به سهم برنامه و بودجه کشور، ۴۷۵ میلیارد تومان (۵ درصد) سهم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، یک هزار و ۲۵ میلیارد تومان (۱۰ درصد) سهم دستگاه‌های اجرایی، ۴ درصد مربوط به وزارت نفت و یک هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان معادل (۱۱ رصد) مربوط به مس سونگون و ۵۲ درصد باقی مانده مربوط به مسئولیت صنایع استان، ماده ۵۶، قیر، تسهیلات و مولد سازی است.

کد خبر 5930660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha