۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۰۶

ماجرای آتش زدن خودروهای سنگ نوردان در تفتان چه بود؟

ماجرای  آتش زدن خودروهای سنگ نوردان در تفتان چه بود؟

تفتان- ماجرای آتش زدن سه خودروی سنگ نوردان و نامه تهدید آمیزی خطاب به ورزشکاران در محدوده گراشخان رشته کوه تفتان که در فضای مجازی بازنشر شد چه بود؟

به گزارش خبرنگار مهر، در پی انتشار فیلم و عکس‌هایی از آتش زدن سه خودروی سنگ نوردان و نامه تهدید آمیزی خطاب به ورزشکاران در محدوده گراشخان رشته کوه تفتان بازنشر آن در فضای مجازی رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی سیستان و بلوچستان در این زمینه به خبرنگار مهر، گفت: این موضوع با هماهنگی استاندار، از طریق شورای تأمین در حال پیگیری است.

احمد کیخایی اظهار کرد: دو دیواره سنگ نوردی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که یکی واقع در منطقه لوچو واقع در ۲۰ کیلومتری زاهدان و دیگری، دیواره گراشخان رشته کوه تفتان هست، از آنجایی که سنگ نوردی، یکی از فعالیت‌های روزمره اهالی و خصوصاً جوانان سیستان و بلوچستان است، علاقمندان به این رشته بر روی این ۲ دیواره تمرین و فعالیت ورزشی خود در زمینه سنگ نوردی را انجام می‌دهند.

وی افزود: دیواره گراشخان رشته کوه تفتان، تنها سایت دیواره نوردی استان بوده که حدود ۳۰ سال در آن محدوده فعالیت سنگ نوردی انجام می‌شود و با توجه به اینکه سنگ نوردی جزو فعالیت‌های هفتگی افراد علاقمند به این رشته هست، برای انجام فعالیت سنگ نوردی به نامه نگاری و هماهنگی نیاز نبوده و علاوه بر این افراد، در طول هفته گروه‌های زیادی برای کار به دیواره گراشخان رشته کوه تفتان می‌روند و از سوی دیگر مجوزی از طرفی هیئت کوهنوردی، جز در مواردی که همایش برگزار شود، صادر نمی‌شود.

کیخایی گفت: در روزی که ماجرای به آتش کشیدن سه خودرو متعلق به هفت سنگ نورد زاهدانی در محدوده گراشخان رشته کوه تفتان رخ داد، بلافاصله پس از اطلاع در محل حاضر شدیم و آتش نشانی نیز خود را به محل رسانده بود و خودروهای سوخته را به مکان پست هلال احمر در منطقه انتقال داده شد.

وی با اشاره به آنکه در همان روز استاندار سیستان و بلوچستان در منطقه نوک آباد حضور داشت، اضافه کرد: با هماهنگی صورت گرفته جلسه‌ای با حضور استاندار در آن منطقه و هفت سنگ نورد برگزار شد و طی آن مقرر شد، پس از تکمیل مستندات در بحث جبران خسارت‌ها با همکاری استانداری از این افراد حمایت شود.

کد خبر 5931101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha