۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۲۲:۵۳

دمای هوا در جنوب آذربایجان‌غربی ۵ درجه سردتر شد

دمای هوا در جنوب آذربایجان‌غربی ۵ درجه سردتر شد

ارومیه-رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با ریزش هوای سرد به منطقه، دمای هوا در جنوب آذربایجان‌غربی به طور میانگین پنج درجه سانتی‌گراد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، اردلان محمدپور در این زمینه افزود: روند کاهش دمای هوا پس از بارش‌های اوایل هفته جاری آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در این مدت حداکثر دمای هوا در مهاباد از ۲۲ به ۱۷ درجه سانتی‌گراد رسید و حداقل دمای هوا اشنویه از هفت به یک درجه، شاهین دژ از هشت به سه درجه، بوکان از هفت به سه درجه، پیرانشهر از هشت درجه به چهار درجه سانتی گراد کاهش یافت.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با خروج این سامانه بارشی در جنوب آذربایجان‌غربی تا اواسط هفته جاری جوی آرام و پایدار در منطقه حاکم می‌شود.

محمدپور اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین شهر و تکاب و اشنویه با حداقل دمای یک درجه سانتی گراد سردترین شهرهای آذربایجان‌غربی بودند؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین سه و ۱۷ درجه سانتی‌گراد در نوسان گزارش شد.

وی در خصوص بارش‌های پاییزی در این مهاباد نیز گفت: در هفته جاری چهار میلی متر بارندگی در این شهرستان ثبت شد و تاکنون مجموع بارش‌های مهاباد در سال زراعی جاری به ۲۰ میلی‌متر رسیده است.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

کد خبر 5931389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha