۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۲۳:۵۲

رئیس هیأت اجرایی حوزه انتخابیه مهریز خبر داد؛

بررسی صلاحیت ۷۲ نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مهریز

بررسی صلاحیت ۷۲ نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مهریز

یزد- رییس هیأت اجرایی حوزه انتخابیه مهریز گفت: بررسی صلاحت ۷۲ نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مهریز شامل شهرستان‌های ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم، مهریز و مروست در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دهقان بنادکی در جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان مهریز اظهار داشت: فرآیند استعلام‌ها و بررسی صلاحیت‌ها از چهارم آبان در ستاد انتخابات فرمانداری شهرستان آغاز شده است.

فرماندار مهریز با اشاره به اینکه هیات‌ها متشکل از معتمدین مردمی و اشخاص حقوقی هستند، افزود: این هیأت کار بررسی صلاحیت ثبت نام کنندگان نهایی را با دقت انجام می دهد.

دهقان بنادکی در مورد تعداد ثبت نام کنندگان در حوزه انتخابیه مهریز نیز گفت: در مرحله پیش‌ثبت‌نام ۱۵۳ نفر از این حوزه برای حضور در رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده بودند که از این تعداد تنها ۷۲ نفر، ثبت‌نام خود را نهایی کردند.

وی عنوان کرد: از این تعداد هفت نفر زن و ۶۵ نفر نیز مرد هستند و از لحاظ سنی نیز ۵۶ درصد از کل ثبت نام کنندگان زیر ۴۵ سال سن دارند و میانگین سنی ۳۰ تا ۴۵ سال با ۴۰ نفر بیشترین ثبت نام کننده را به خود اختصاص داده است.

دهقان بنادکی بیان کرد: از نظر تحصیلات نیز ۱۲ نفر از ثبت نام کنندگان نهایی مدرک دکترا، ۵۳ نفر کارشناسی ارشد، دو نفر کارشناسی و پنج نفر نیز دارای تحصیلات حوزوی هستند.

فرماندار مهریز گفت: رعایت و اجرای قانون به همراه زمینه سازی حضور حداکثری مردم چهار اصل مهم ما که شامل رقابت، مشارکت، امنیت و سلامت در انتخابات خواهد بود و مجموعه فرمانداری و ستاد انتخابات شهرستان برای برگزاری یک انتخابات پرشور از آمادگی کامل برخوردار است.

کد خبر 5932394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha