۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۱

مرضیه اعتمادی با مهر مطرح کرد؛

ماجرای دل‌کندن شهید نوید صفری از دنیا خیلی زیباست

ماجرای دل‌کندن شهید نوید صفری از دنیا خیلی زیباست

نویسنده کتاب «شهید نوید» گفت: دل کندن شخصیت شهید نوید از دنیا را خیلی دوست داشتم چون برای رسیدن به آرزویش از همه چیز گذشت.

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: در دهه نود و با شروع جنگ توسط داعش با کشورهای عراق و سوریه و حضور رزمندگان کشورمان برای دفاع از حرم اهل بیت، دریچه جدیدی در ادبیات کشور باز شد؛ ادبیات مدافعان حرم. این دریچه سبب ظهور نویسندگان زیادی شد که به زندگینامه نویسی شهدای مدافع حرم روی آوردند. اگر چه این گونه نوظهور از ادبیات جای بررسی و ارزیابی فراوان توسط کارشناسان دارد؛ اما در این بین کارهای خوبی به رشته تحریر در آمده است. کتاب «شهید نوید» نوشته مرضیه اعتمادی یکی از این کارهاست که می‌توان آینده خوبی را برای این نویسنده پیش بینی کرد.

در آستانه سالروز شهادت شهید نوید صفری و به بهانه انتشار این کتاب توسط انتشارات شهید کاظمی با مرضیه اعتمادی نویسنده این کتاب به گفتگو پرداخته‌ایم.

مشروح متن این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

* چرا شهید نوید صفری را برای نگارش کتاب انتخاب کردید؟

وقتی کتاب شصت را نوشتم، با خانم غفار حدادی و انتشارات شهید کاظمی آشنا شدم. بعد از آن در کلاس‌های مستند نگاری که در حوزه هنری برگزار می‌شد شرکت کردم. در خلال همان کلاس‌ها، خانم غفار حدادی پیشنهاد نگارش زندگی شهید نوید را به من ارائه دادند. از آنجایی که به مستند نگاری علاقه زیادی دارم و کتاب شهید نوید هم شامل روایت نویسی و مستند نگاری می‌شد، پیشنهاد ایشان را پذیرفتم.

* مصاحبه‌ها را خودتان انجام دادید؟

بله؛ البته با کمک خانم غفار حدادی.

* مصاحبه و نگارش کتاب چقدر طول کشید؟

حدوداً یک سال.

* از دست نوشته‌های شهید هم برای نگارش کتاب استفاده کردید؟

به؛ نظرم مهم‌ترین و تأثیر گذارترین قسمت کتاب «شهید نوید» دست نوشته‌های خود شهید است. ایشان سه دفتر دست نوشته داشتند. تلاش کردم این سه دفتر را موضوع بندی کنم. تقریباً هشتاد درصد دست نوشته‌ها را در کتاب قرار دادم. فکر می‌کنم بهترین راه شناخت هر کسی، دست نوشته‌های آن فرد است، که الحمدلله شهید نوید این یادگار را از خودش به جا گذاشته است.

* کدام بخش از زندگی شهید نوید را دوست داشتید؟

من دل کندن شهید نوید از دنیا را خیلی دوست داشتم. کار خوب داشت، پدر و مادری داشت که عاشقانه دوستش داشتند. یک تازه عروس داشت که باید می‌رفت زندگی اش را تشکیل می‌داد. از نظر مالی هم مشکلی نداشت. اما برای اینکه به آرزویش برسد، از همه اینها گذشت.

کد خبر 5932660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha