۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۷

مدیر گروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو در ایران:

نام سه نفر از مفاخر استان مرکزی در یونسکو ثبت شد

نام سه نفر از مفاخر استان مرکزی در یونسکو ثبت شد

اراک- مدیر گروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو در ایران از ثبت جهانی «فخرالدین عراقی»، «امیرکبیر» و «پروین اعتصامی» سه نفر از مفاخر استان مرکزی در یونسکو خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمهدی مستکین پیش از ظهر سه‌شنبه در همایش ملی هویت و پیشرفت با محوریت استان مرکزی در اراک اظهار کرد: امید است همایش بین‌المللی خواهر خواندگی بین تبریز و اراک در سال آتی برگزار شود.

وی تاکید کرد: امسال نام پروین اعتصامی که ادامه دهنده راه سعدی و حافظ است پس از ثبت جهانی فخرالدین عراقی و امیرکبیر در یونسکو، ثبت شد.

مدیر گروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو در ایران بیان کرد: ایجاد پیوستگی فرهنگی میان ایرانیان در بین تمدن‌های دیگر کمتر مشهود است.

مستکین ۲ ویژگی برجسته ایرانیان را زبان و مشاهیر عنوان کرد و گفت: مفاخر و چهره‌های شاخص فرهنگی کشور در تقویت و هویت بخشی فرهنگ ناب ایرانی گام‌های مؤثری برمی دارند و به این جایگاه استحکام بیشتری می‌بخشند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی استان مرکزی نیز گفت: استان مرکزی مهد پرورش مفاخر و مشاهیر فرهنگی بزرگی در کشور است که انتظار می‌رود در سطح کشور همایش‌هایی برگزار و هویت این چهره‌های برجسته فرهنگی به همگان بیش از پیش معرفی شود.

۱۴۰ مقاله علمی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که این مقالات بعد از جمع بندی به عنوان اسناد علمی معتبر مورد استفاده قرار خواهد گرفت همچنین ٣٩ مورد از این مقالات برای سخنرانی و پوستر انتخاب شد.

در پایان این آیین با حضور مسئولان کشوری و استانی از مقالات برتر ارسال شده به این همایش تقدیر شد.

کد خبر 5932796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha