نشست وزرای خارجه گروه هفت در ژاپن/ تحولات غزه محور اصلی گفت‌وگوها

نشست وزرای خارجه گروه هفت در ژاپن/ تحولات غزه محور اصلی گفت‌وگوها

رسانه‌های ژاپنی اعلام کردند که نشست ۲ روزه وزرای خارجه گروه هفت امروز در توکیو آغاز می‌شود و مهمترین محور گفت‌وگوهای آنها هم تحولات غزه و کمک به اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاش، نشست ۲ روزه وزرای خارجه کشورهای گروه هفت (G۷) در توکیو، پایتخت ژاپن برای بررسی تنش اخیر بین فلسطین و اسرائیل امروز امروز آغاز می‌شود.

یوکو کامیکاوا، وزیر امور خارجه ژاپن که ریاست این نشست را بر عهده خواهد داشت، اخیراً به خاورمیانه سفر کرد و در این سفر با مقامات رژیم صهیونیستی، فلسطین و اردن دیدار و گفت‌وگو کرد.

اینکه آیا وزرای خارجه گروه هفت موفق به انتشار بیانیه مشترک خواهند شد، هنوز مشخص نیست. پیش از این وزیر خارجه ژاپن در گفت‌وگو با خبرگزاری «تاس» گفته بود که هنوز زود است که درباره بیانیه مشترک پیش‌بینی کرد.

اما خبرگزاری کیودوی ژاپن به نقل از «منابع آگاه» اعلام کرده که بیانیه‌ای در حال تدوین است که در آن عملیات «طوفان الاقصی» حماس علیه رژیم صهیونیستی محکوم شده و همچنین توقف جنگ و برقراری آتش‌بس برای ارسال کمک‌های بشردوستانه خواستار شده است.

به نوشته کیودو، نشست ۲ روزه وزرای خارجه گروه هفت بیشتر متمرکز بر خاورمیانه خواهد بود. وزرای خارجه همچنین شرایط منطقه ایندو-پاسفیک و حمایت بی‌دریغ از اوکراین را نیز بررسی خواهند کرد. وزرای خارجه آسیای مرکزی و همچنین وزیر خارجه اوکراین نیز در این مباحث حضور خواهند داشت.

کد خبر 5932814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • هامون IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
      0 0
      این جی ۷ جزبدبختی واستکبار چیزی برای ایران نداشته این مزخرفین چه کاره هستند که به ایران امرونهی میکنند که به کی کمک کن به کی نکن...