پرونده «هراس از حقیقت»/ ۱۰؛

جنگ غزه و شکست پروژه مظلوم‌نمایی رژیم صهیونیستی

جنگ غزه و شکست پروژه مظلوم‌نمایی رژیم صهیونیستی

جنگ علیه غزه در حالی وارد دومین ماه خود شد که تحلیلگران بر این باور هستند نسل‌کشی مردم غزه نه تنها دال بر پیروزی صهیونیست‌ها نیست بلکه ناتوانی آن ها برای شکست دادن حماس را ثابت می کند.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: بیش از یک ماه از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه می‌گذرد. جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی به شکل‌های مختلف علیه مردم غزه مرتکب شد، سبب شد افکار عمومی جهان علیه این رژیم اشغالگر باشد، موضوعی که حتی برخی شخصیت‌های صهیونیست به آن اذعان کردند. در این نوشتار، انزجار جهانی از رژیم اشغالگر قدس بررسی می‌شود.

از مظلوم‌نمایی تا آشکار شدن چهره واقعی

پس از حمله روز ۷ اکتبر رزمندگان القسام، شاخه نظامی حماس به اراضی اشغالی و تحمیل سنگین‌ترین شکست نظامی و اطلاعاتی تاریخ ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی، مقامات صهیونیستی از تاکتیک مظلوم‌نمایی برای جلب حمایت افکار عمومی جهانی بهره گرفتند. مظلوم‌نمایی رژیم صهیونیستی مربوط به عملیات طوفان الاقصی نیست. صهیونیست‌ها حتی زمانی که فلسطین را اشغال کردند هم از مظلوم‌نمایی بهره گرفتند. صهیونیست‌ها به دروغ مظلوم‌نمایی کردند که ما ملت کوچکی هستیم و در هر جا که هستیم به خاطر اینکه اقلیتیم تحت ظلم و ستم هستیم.

آنها در جنگ جهانی دوم با ایجاد مسأله‌ای به نام هولوکاست و کوره‌های آدم‌سوزی این مظلوم‌نمایی را به اوج خود رساندند که مظلوم‌ترین قومیت در طول تاریخ هستند. در روزهای آغازین عملیات طوفان الاقصی نیز از همین تاکتیک مظلوم‌نمایی بهره گرفتند، اما این بار با هوشمندی رهبر معظم انقلاب از همان ابتدا سیاست دروغین مظلوم‌نمایی افشا شد. رهبر انقلاب روز ۱۸ مهر در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح در دانشگاه افسری امام علی (ع) عنوان کردند: «این دشمن خبیث و ظالم، حالا که سیلی را خورده، سیاست مظلوم‌نمایی در پیش گرفته، دیگران هم کمکش می‌کنند؛ رسانه‌های دنیای استکبار کمکش می‌کنند، برای اینکه نشان بدهند این مظلوم است… این مظلوم‌نمایی، صد درصد خلاف واقع و دروغ است چون مجاهدان فلسطینی توانستند خود را از محاصره غزّه بیرون بیاورند، خلاص کنند و برسند به مراکز نظامی و غیر نظامی صهیونیست‌ها، او مظلوم است؟ این رژیم غاصب هر چه هست، مظلوم نیست؛ ظالم هست، متجاوز هست، جاهل هست، یاوه‌گو هست، همه اینها هست، امّا مظلوم نیست؛ ظالم است. هیچ کس نمی‌تواند از این هیولای دیوسیرت چهره‌ی یک مظلوم بسازد.»

با این حال، دیر نپایید و چهره واقعی رژیم اشغالگر قدس آشکار شد: چهره جنایتکارانه و عاری از هر گونه انسانیت. رژیم صهیونیستی روزانه غزه را هدف بمباران قرار داد. بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، اردوگاه‌های آوارگان، منازل مسکونی، مدارس و حتی کارکنان سازمان ملل متحد نیز از خشونت «نامحدود» صهیونیست‌ها در امان نماندند. بیش از ۱۰ هزار فلسطینی شهید شده‌اند که حدود ۷۰ درصد آن کودکان و زنان هستند.

فاجعه‌ای که رخ داد به حدی وخیم بود که حتی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد اذعان کرد: «وحشت‌زده شده‌ام.» امروز همه دنیا این جلاد کودک‌کش را شناخته‌اند و در دفاع از فلسطین به خیابان‌ها ریخته‌اند حتی در درون اراضی اشغالی. در سرزمین‌های اشغالی، مردمی که وحشی‌گری و ددمنشی نتانیاهو و کابینه‌اش را علیه مردم مظلوم غزه نتوانسته‌اند تحمل کنند با برگزاری تظاهرات گسترده‌ای در مقابل اقامت‌گاه نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را «قاتل» خطاب کردند و خواستار برکناری نتانیاهو شدند. جدیدترین نظرسنجی شبکه ۱۳ تلویزیون ‎رژیم صهیونیستی نیز از افزایش فشارها بر کابینه ‎نتانیاهو از زمان عملیات ‎طوفان الاقصی حکایت دارد، به نحوی که تنها ۱۸ درصد پرسش‌شوندگان از ادامه نخست وزیری وی حمایت به عمل می‌آورند.

نگرانی صهیونیست‌ها از انزجار جهانی

تظاهرات علیه کودک‌کشی رژیم صهیونیستی در سطح بی‌سابقه‌ای و در کشورهای مختلف جهان از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به عنوان حامیان اصلی رژیم در نسل‌کشی علیه غزه برگزار شد. بیش از ۳۰۰ هزار نفر در واشنگتن علیه رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا تظاهرات برگزار کردند. در کانادا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ترکیه و چندین کشور دیگر از ۵ قاره جهان تظاهرات بی‌سابقه چند ده هزار نفری علیه رژیم صهیونیستی برگزار شد. در واقع، مخالفت با رژیم اشغالگر قدس و حمایت از فلسطین به یک شاخصه مهم و برجسته در سطح جهانی تبدیل شد. اندیشکده آمریکایی بروکینگز نوشت «هر چند افکار عمومی آمریکا در ابتدای جنگ به حمایت از اسرائیل پرداخت، اما حملات سنگین به مردم غزه باعث شده تا مردم خواهان آتش‌بس فوری و پایان جنگ باشند.»

این وضعیت سبب نگرانی برخی از مقامات صهیونیست شد. نگرانی اصلی این است که رژیم صهیونیستی نزد افکار عمومی جهانی به رژیمی منفور و عاری از هر گونه خصیصه انسانی تبدیل شد. نفتالی بنت نخست وزیر سابق اسرائیل در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «وضع خوبی در جهان نداریم. افکار عمومی جهان الان به نفع ما نیست. برای مثال، در شبکه TikTok محتوای طرفدار فلسطین/ حماس ۱۵ برابر بیشتر از محتوای طرفدار اسرائیل دیده می‌شود.» این نگرانی به حدی است که رژیم صهیونیستی اخیراً «بالاترین سطح هشدار برای سفر» به منطقه داغستان روسیه را صادر کرد زیرا صدها تن از مردم داغستان که اکثرشان را جوانان تشکیل می‌دادند، به فرودگاه وارد شده و به جست‌وجوی صهیونیست‌هایی رفتند که از پروازی از تل‌آویو وارد داغستان شده بودند تا اعتراض خود را به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان ابراز کنند.

نتیجه‌گیری

جنگ علیه غزه در حالی وارد دومین ماه خود شد که تحلیلگران بر این باور هستند نسل‌کشی و کشتار مردم غزه نه تنها دال بر برتری و پیروزی صهیونیست‌ها نیست بلکه ناتوانی آنها برای شکست دادن حماس را ثابت می‌کند. از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی در کنار میدان، رسانه را هم به فلسطینی‌ها باخته است و «همبستگی جهانی علیه صهیونیسم» شکل گرفته است. خون به ناحق ریخته زنان و کودکان غزه، دامن خود صهیونیست‌ها را گرفته و چهره جنایتکارانه آنها برای افکار عمومی جهانی آشکار شده است. این همبستگی و انزجار جهانی علیه رژیم صهیونیستی در شرایطی شکل گرفت که صهیونیست‌ها برای جلوگیری از انعکاس جنایت‌های خود دست کم ۴۶ خبرنگار را نیز به شهادت رسانده‌اند.

کد خبر 5932900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • انا عمار IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      0 0
      مفهوم رژیم جعلی صهیونیستی بیانگر ترس اسرائیل از آشکار شدن واقعیت است و واقعیت همین است رژیمی که پیشینه و ریشه ندارد و متشکل از عده ای انسان نمای حیوان صفت و سرخورده هر کدام از کشوری جمع شدند و خودشان را اسرائیل نامیدند می‌ترسند بی هویتی و بی اصل و نصبی آنان آشکار گردد . یهود باید نابود گردد .