۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۷:۴۱

فرماندار کامیاران:

وحدت اقوام ایرانی در جشنواره ملی موسیقی به نمایش گذاشته شد

وحدت اقوام ایرانی در جشنواره ملی موسیقی به نمایش گذاشته شد

کامیاران_ فرماندار کامیاران گفت: وحدت و همدلی اقوام ایرانی در طول این دو روز در کامیاران در قالب جشنواره موسیقی اقوام به خوبی به نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کیانوش ثقفی نیا سه‌شنبه شب در آئین اختتامیه دومین جشنواره ملی موسیقی خیابانی اقوام ایرانی در کامیاران، گفت: هر قوم ایرانی خاستگاه هنرهای والا و گنجینه‌ای از فرهنگ و سنن بوده و در میان همه هنرهای والا، شعر و موسیقی آهنگ حیات و ضرباهنگ زندگی است.

وی با بیان اینکه شعر و موسیقی اقوام در بستر ایران زمین بسیار غنی است و به آن می‌بالیم، اظهار کرد: وحدت و همدلی اقوام ایرانی در طول این دو روز در کامیاران در قالب جشنواره موسیقی اقوام به خوبی به نمایش گذاشته شد.

فرماندار کامیاران، کردستان را سرزمین مهر و مهرنشینی توصیف و به ظرفیت و استقبال مردم از موسیقی خیابانی کامیاران اشاره کرد و افزود: در جشنواره موسیقی اقوام، بازآفرینی وحدت و نمایش همدلی و اصالت مشهود بود.

ثقفی‌نیا با اشاره به قدرشناسی هنرمندان و تقدیر از خانواده شهدا، ادامه داد: در طول دو روز اجرا توسط هشت گروه، بالغ بر ۲۰ اجرا در جشنواره ملی موسیقی خیابانی اقوام ایرانی در کامیاران برگزار شد.

وی بیان کرد: آنچه دیدیم و شنیدیم روایت عشق و بازآفرینی وحدت و نمایش زیبا از همدلی بود که اصالت را فریاد می‌زد و مفتخریم که در دیار مهرپرور کامیاران میزبان شما بودیم و در ایران اسلامی شاهد برگزاری این مراسم بودیم.

فرماندار کامیاران از همه دستگاه‌ها و متولیان امر تقدیر کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم دبیرخانه دائمی این جشنواره در کامیاران راه‌اندازی و در سال‌های آتی به‌صورت بین‌المللی برگزار شود.

این مراسم در فرهنگسرای کامیاران برگزار شد و هشت گروه موسیقی از اقصی نقاط کشور در اختتامیه این جشنواره شرکت کردند که ۴ گروه ویژه گروه‌های موسیقی استان کردستان است.

در این جشنواره گروه‌های موسیقی گلستان، بوشهر، آذربایجان شرقی، کرمانشاه و کردستان حضور داشتند و به اجرای موسیقی پرداختند.

کد خبر 5933311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha