۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۱۸

حسینی‌المدنی خبر داد؛

تشریح اقدامات سازمان جوانان در سال گذشته

تشریح اقدامات سازمان جوانان در سال گذشته

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر به مناسبت سالگرد هفتاد و ششمین سال تأسیس این سازمان، به تشریح اقدامات این سازمان در سال گذشته پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشم حسینی‌المدنی، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر، گفت: این سازمان درگاه ورودی اعضای داوطلب به هلال‌احمر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در یک سال اخیر بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر به عضویت سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور پیوستند.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه با این رقم در زمان حاضر بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار جوان عضو این سازمان‌اند، افزود: اگر این عدد را به یک میلیون عضو بالای ۳۵ سال اضافه کنیم، هم اکنون ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر عضو داوطلب هلال‌احمر هستند و با این ارگان همکاری و تعامل دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی المدنی ادامه داد: دراین‌خصوص رتبه اول عضو داوطلب دنیا را داریم و هلال‌احمر یکی از پنج جمعیت برتر دنیاست.

وی رنج سنی عضویت در سازمان جوانان هلال‌احمر را چهار تا ۳۵ سال بیان کرد و گفت: کودکان در کانون غنچه‌ها سازماندهی می‌شوند و نوع‌دوستی، خدمات بشردوستانه، نحوه تماس با امداد و پناه‌گیری را آموزش می‌بینند.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر گفت: دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب نیز در کانون‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و طلاب سازماندهی می‌شوند.

این مقام مسوول به گروه‌های سحر (سفیران حمایت روانی و اجتماعی) اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته ۴۵ گروه سحر داشتیم که امسال این تعداد به ۴۵۰ گروه افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی‌المدنی افزود: اعضای هر کدام از گروه‌ها چهار نفر شامل فرمانده و سه سرگروه در قالب مسئول روان‌شناسی، دوستدار فضای کودک و مدیریت روان‌شناسی فضای مجازی در حوادث و بلایا فعالیت دارند و به آسیب‌دیدگان خدمات می‌دهند.

وی گفت: در مواقعی که حادثه‌ای نداریم این تیم‌ها در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در محلات کم‌برخوردار حضور داشته و به‌صورت رایگان به افراد ساکن در این مناطق، آموزش می‌دهند.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر به تیم دادرس دانش‌آموزی و دانشجویی اشاره کرد و ادامه داد: پس از پنج سال مسابقات این طرح ملی برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی‌المدنی افزود: اعضای تیم‌های دادرس توانایی پناه‌گیری ایمن، خروج اضطراری، ارزیابی مصدوم، احیای قلبی و ریوی و اسکان اضطراری را در مدارس، یاد می‌گیرند.

وی عنوان کرد: در دادرس پیشرفته اعضای جوانان در کمتر از ۱۵ دقیقه اقدام به برپایی کمپ اسکان اضطراری می‌کنند.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر گفت: درگذشته به کانون طلاب به‌صورت جدی توجه نشده بود که برای نخستین‌بار توانستیم با برپایی گردهمایی در مشهد مقدس این کانون‌ها را سازماندهی کنیم و بخش قابل‌توجهی از امدادرسانی در سیل اخیر آستارا توسط طلاب انجام شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی‌المدنی با تأکید بر اینکه تغییرات اقلیمی از آسیب‌های جدی و معضل آینده جهان خواهد بود، ادامه داد: ۱۰۰ هزار نهال را در کمتر از ۱۹ دقیقه در سال گذشته، توسط اعضای جوانان جمعیت هلال‌احمر انجام شد.

کد خبر 5933726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha