۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۲۳

تاوان وجدان بیدار؛ توبیخ نماینده کنگره آمریکا پس از حمایت از غزه!

تاوان وجدان بیدار؛ توبیخ نماینده کنگره آمریکا پس از حمایت از غزه!

مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه حمایت‌های این کشور از تجاوز صهیونیست‌ها به اراضی اشغالی، نماینده فلسطینی-آمریکایی کنگره را رسما توبیخ کرد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، مجلس نمایندگان آمریکا، رشیده طلیب، تنها نماینده فلسطینی-آمریکایی کنگره این کشور را به دلیل اظهاراتش درباره جنگ غزه و حمله به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بابت حمایت وی از «نسل‌کشی» فلسطینیان، به طور رسمی توبیخ کرد.

جمهوری‌خواهان و همچنین برخی از دمکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا، در قطعنامه‌ای که با ۲۳۴ رأی موافق برابر ۱۸۸ رأی مخالف به تصویب رسید، رشیدا که نماینده دمکرات کنگره آمریکا محسوب می‌شود را توبیخ رسمی کردند.

این قطعنامه مدعی شده است که طلیب «درباره عملیات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ حماس علیه اسرائیل، روایت‌های کذب ترویج داده و خواستار ویران کردن اسرائیل شده است!»

در این توبیخ، مجموعه‌ای از اظهارات طلیب جمع‌آوری شده است که از جمله آن می‌توان به ویدئویی اشاره کرد که او در آن بایدن را به حمایت از «نسل‌کشی» فلسطینیان به دست رژیم صهیونیستی متهم کرده و از او می‌خواهد تا از آتش‌بس در نوار غزه حمایت کند.

در این ویدئو همچنین جمعیتی به چشم می‌خورد که فریاد «از رودخانه تا دریا، فلسطین خواهد شد رها» سر می‌دهند؛ شعاری که قطعنامه پیشنهادی علیه طلیب آن را (به زعم بسیاری) «دعوت به خشونت و درخواست برای قتل عام و ویران کردن اسرائیل» تفسیر کرده است.

طلیب در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: از رودخانه تا دریا، همه مشتاقانه خواستار آزادی، حقوق بشر هستند نه مرگ، ویرانی و نفرت.»

توبیخ رسمی معادل اخراج از مجلس نمایندگان نیست اما در مقایسه با توبیخ کتبی، جدی‌تر است. توبیخ کتبی معمولاً به صورت خصوصی ابلاغ شده و چندان جدی نیست اما توبیخ رسمی، علنی و عمومی است و نماینده موردنظر مجبور خواهد شد تا برابر تمام نمایندگان حاضر شده و متن قطعنامه را بشنود.

حمایت طلیب از مردم بی‌دفاع غزه و واکنش مجلس نمایندگان آمریکا و حمایت آشکار واشنگتن از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی عیله نوار غزه در حالی است که پس از عملیات بزرگ حماس موسوم به «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، اشغالگران حملات گسترده‌ای را علیه غزه انجام داده‌اندبه طوری که در پی این تجاوزها، تاکنون بالغ بر ۱۰ هزار فلسطینی که عمدتاً زن و کودک هستند، به شهادت رسیده‌اند.

کد خبر 5933843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سیدمحمدمهدی IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
      0 0
      سلام علیکم منطقه غرب آسیا بویژه منطقه که استعمارگر غربی و صهیونیسم جهانی آن را خاورمیانه می خوانند غرق در نعمات الهی است چرا باید فلسطینیان مقیم غزه دچار کمبود امکانات اولیه زنده ماندن بشوند پس غیرت انسانی و اسلامی سردمداران کشورها منطقه کجا رفته است بقول سید حسن نصر الله امروز مردم غزه فردای انسان