۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۱۰

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان محیط زیست کشور:

آگاهی‌رسانی و آموزش جوامع محلی روشی برای کنترل تعارضات است

آگاهی‌رسانی و آموزش جوامع محلی روشی برای کنترل تعارضات است

شهرکرد_مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان محیط زیست کشور گفت: آگاهی‌رسانی و آموزش جوامع محلی در حاشیه زیستگاه‌ها، از جمله عمده روش‌های پیشگیری، مدیریت و کنترل تعارضات است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا ابدالی، امروز چهارشنبه در نشست تخصصی به موضوع تعارضات گونه‌های پرخطر در کشور اشاره و اظهار کرد: از جمله گونه‌های پر تعارض گراز با ۷۴ درصد، گرگ ۲۲ درصد و پلنگ دو درصد است.

وی تصریح کرد: آگاهی‌رسانی و آموزش جوامع محلی در حاشیه زیستگاه‌ها، از بین بردن عوامل جذب حیات‌وحش، اصلاح روش‌های سنتی دامداری، باغداری و کشاورزی، جبران خسارت ناشی از تعارض از جمله عمده روش‌های پیشگیری، مدیریت و کنترل تعارضات است.

ابدالی با اشاره به اینکه اسفندماه سال گذشته موافقت‌نامه‌ای در زمینه خسارت به محیط زیست از سوی صندوق ملی محیط‌زیست با بیمه کشاورزی صورت گرفت که از اسفندماه سال گذشته تا ۱۸ مهرماه امسال تعداد پرونده‌های ارسالی ۱۵۶ مورد و میزان خسارت پرداخت شده تنها ۲۳۰ میلیون بوده است بیان داشت: مجموع برآورد مالی خسارت بیمه حیات‌وحش معرفی شده به صندوق ملی محیط زیست یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است، یعنی تنها حدود ۱۴ درصد پرداخت غرامت محقق شده است.

ابدالی اذعان داشت: در این مدت بیش‌ترین تعداد پرونده‌های ارسالی خسارات به صندوق ملی محیط زیست به استان‌های چهارمحال و بختیاری، خراسان ضوی و گیلان و مازندران اختصاص یافته است.

وی همچنین به قانون مدیریت پسماند اشاره کرد و گفت: متأسفانه گونه‌های جانوری در معرض خطر قرار دارند که لازم است قانون پسماند به خوبی لحاظ شود.

کد خبر 5934056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha