۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۳۸

دستیار رئیس جمهور:

حضور سرنوشت ساز بانوان در تمام ابعاد جامعه بی بدیل است

حضور سرنوشت ساز بانوان در تمام ابعاد جامعه بی بدیل است

ساوه-دستیار رئیس جمهور گفت:حضور سرنوشت ساز بانوان منشا آثار و برکات فراوان و در تمام ابعاد جامعه بی بدیل است.

به گزارش خبرنگار مهر، سکینه سادات پاد شامگاه چهارشنبه در همایش بانوان در انارستان ایران در مسجد جامع ساوه گفت: این شهرستان دارای ظرفیت‌های مختلفی است که یکی از این ظرفیت‌ها انار به عنوان نماد یک فرهنگ محسوب می‌شود.

دستیار رئیس جمهور تصریح کرد: این شهرستان محل تولید میوه‌های بهشتی همچون نظیر زیتون، انجیر و انگور نیز بوده و می‌توان بوی بهشت را در این شهرستان استشمام کرد.

پاد ادامه داد: برگزاری جشنواره ملی انار در مسجد تاریخی جامع ساوه بیانگر احترام به هویت، فرهنگ، تمدن و افتخارات نیاکان ما است.

دستیار رئیس جمهور ادامه داد: این جشنواره فرصتی برای کنار هم بودن اقوام متعهد ایرانی است همانگونه که انار خاطره خوش در کنار هم قرار گرفتن خانواده‌ها در شب یلدا را تداعی می‌کند.

پاد با بیان اینکه جشنواره انار تنها ویژه حوزه کشاورزی نیست، گفت: این جشنواره یک رویداد فرهنگی، اقتصادی، گردشگری است و به طور حتم نقش بسزایی در معرفی و شناساندن توانمندیهای هر منطقه دارد.

وی با اشاره به برگزاری همایش بانوان در جشنواره ملی انار ساوه گفت: بانوان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه نقش بسزایی در برگزاری رویدادهای ملی در حوزه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی دارند و در تمام رویدادهای بزرگ همواره پیشگام بوده‌اند.

دستیار رئیس جمهور اظهار داشت: بانوان مملکت نه تنها نقش اساسی در تحولات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دارند بلکه حضور پررنگ و سرنوشت ساز آنها منشأ آثار و برکات فراوانی در تمامی ابعاد جامعه است‌.

پاد گفت: الگوی شغل زنانه با حفظ ویژگی‌های زنانه می‌تواند فرصتی را فراهم کند که بانوان ما علاوه بر ایفا نقش مادری خود در جامعه نیز حضور مؤثری داشته باشند.

وی افزود: بسیاری از ظرفیت‌ها و داشته‌ها در حوزه فرهنگی مغفول مانده است و به طور حتم در صورت توجه بیشتر به ظرفیت‌های فرهنگی، شاهد ارتقای شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی نیز هستیم.

در این آئین با اهدای لوح تقدیر جشنواره ملی انار و هدایایی از بانوان برگزیده در خوزه‌های مختلف و دانش آموزان ممتاز تجلیل شد.

کد خبر 5934164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha