۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۲۳

سرکنسول ایران در اربیل عراق مطرح کرد؛

قابلیت‌های فراوان لرستان در حوزه صادرات مصالح ساختمانی

قابلیت‌های فراوان لرستان در حوزه صادرات مصالح ساختمانی

خرم‌آباد - سرکنسول ایران در اربیل عراق گفت: لرستان قابلیت‌های فراوانی در حوزه صادرات به‌خصوص صادرات محصولات ساختمانی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نصراله رشنودی در حاشیه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از برپایی نمایشگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی در این اقلیم خبر داد و اظهار داشت: فعالان اقتصادی باید بر اساس نیازهای منطقه اقدام به صادرات محصول کنند.

وی، با اشاره به ظرفیت بالای لرستان در صادرات محصولات مختلف به خارج از کشور، اظهار داشت: ما در این جلسه از نظرات فعالان اقتصادی در بخش‌های مختلف استان استفاده کرده و بهره‌مند شدیم.

سرکنسول ایران در اربیل عراق با اشاره به اینکه این جلسه در آستانه سفر استاندار به اربیل عراق برگزار شده است، گفت: فعالان اقتصادی باید بر اساس نیازهای منطقه اقدام به صادرات محصول کنند و برای تحقق این مهم باید از بازار مقصد شناخت کافی وجود داشته باشد.

رشنودی، گفت: در سال جاری و همچنین سال آینده نمایشگاه‌های متعددی در اقلیم کردستان و استان‌های هم‌جوار همچون نینوا و کرکوک داریم که لازم است فعالان اقتصادی در این نمایشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به قابلیت‌های فراوان لرستان از جمله صادرات مصالح ساختمانی، تصریح کرد: باید ارتباط تنگاتنگی با تجار عراقی برقرار و نمایندگی انحصاری ایجاد شود تا ضمن قطع واسطه‌گری‌ها، از تولیدات انحصاری استان دفاع شود.

سرکنسول ایران در اربیل عراق، تصریح کرد: حضور نمایندگان بخش خصوصی و بخش دولتی و تیم اقتصادی به همراه استاندار لرستان برای بهره‌برداری بهتر و ایجاد تعامل سازنده و گسترش روابط در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و فعالیت‌های بازرگانی و معرفی توانمندی‌های استان به اقلیم کردستان صورت خواهد گرفت و امیدوارم بتوانیم این تعامل را تقویت کرده و توسعه بیشتری ایجاد کنیم.

کد خبر 5934521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha