۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۱۴

کارشناس مسائل بین الملل:

پایان اشغالگری تنها راه حل مسئله فلسطین است

پایان اشغالگری تنها راه حل مسئله فلسطین است

قم- استاد دانشگاه، تنها راه حل برطرف شدن مسئله فلسطین را پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی برشمرد و گفت: عملیات طوفان الاقصی ابهت پوشالی اسراییل را شکست و نشان داد می توان این رژیم را شکست داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود اسداللهی ظهر پنجشنبه در همایش طوفان الاقصی گذار به نظم نوین منطقه‌ای و جهانی که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم برگزار شد اظهار داشت: مردم فلسطین چیزی برای از دست دادن ندارند و به همین دلیل امروز با تمام توان در برابر رژیم اشغالگر قدس وارد میدان شدند.

وی با بیان اینکه فلسطین ۳۰ سال قبل از انقلاب اسلامی بوجود آمده است افزود: در این سال‌ها جنگ‌های بزرگی رخ داد و بسیاری از مردم فلسطین آواره شدند که در این جنگ‌ها پیروزی برای فلسطین وجود نداشت اما بعد از پدیدآمدن انقلاب اسلامی شرایط متفاوت شد.

استاد دانشگاه بیان داشت: تنها رفع مشکل فلسطین پایان اشغالگری صهیونیست‌ها است و ملتی که تحت اشغال است، بدنبال خارج شدن از این وضعیت است.

اسداللهی ابراز داشت: عملیات طوفان الاقصی آنقدر شوک آور بود که برای اسرائیلی‌ها باور پذیر نیست و اخباری که برای صهیونیست‌ها می‌رفت بسیار سنگین بود و تا ساعت‌ها برآوردی از آن نداشتند و حجم اتفاقات غیر قابل باور بود.

استاد دانشگاه ادامه داد: نتانیاهو پس از این عملیات در اولین موضع گیری گفت که ایران این نقشه را کشیده است و می‌خواست ضرب کار را بگیرد و از طرفی ایران را وارد این جنگ کند چرا که سال‌ها است بدنبال این امر است تا بین آمریکا و ایران جنگ به راه بیندازد.

اسداللهی اضافه کرد: ایران امروز در عرصه‌های نظامی توانمندی زیادی دارد و استقرار در خلیج فارس این امکان را به او می‌دهد که منطقه را مدیریت کند و راهبرد ایران در خلیج فارس نیز امنیت برای همه یا برای هیچکس است.

وی ادامه داد: این بدان معنا است که کشورهای منطقه باید مراقب باشند در صورتی که حمله‌ای به ایران صورت گیرد پایگاه‌های نظامی آمریکا در این کشورها مورد حمله قرار می‌گیرد.

اسداللهی بیان داشت: ضد ایرانی‌ترین صهیونیست، نتانیاهو است و او تلاش می‌کند تا ایران را وارد جنگ با آمریکا کند تا در این صورت مرحله جدیدی را بوجود بیاورد.

وی با بیان اینکه ابهت دروغین رژیم اشغالگر قدس بر اثر عملیات طوفان الاقصی شکسته شد افزود: این خط قرمز کنار زده شد و کشورهای عربی امروز فهمیدند که می‌توان این رژیم را شکست داد.

استاد دانشگاه افزود: رژیم صهیونیستی وقتی این ضربه از مقاومت فلسطین خورد در حال فروپاشی بود و به همین دلیل سران برخی از کشورها از جمله آمریکا و انگلیس و فرانسه به اسرائیل آمدند تا حمایت خود را از این کشور اعلام کنند.

وی با بیان اینکه آمریکا در طی این مدت ۳ آتش بس را وتو کرده است افزود: آمریکا با این اقدام آبروی خود را برد در حالی که در سالهای اخیر در خصوص جنگ روسیه و اوکراین در شورای امنیت کارهای زیادی را پیگیری می‌کرد.

اسداللهی عنوان داشت: امروز رسانه‌های وابسته به استکبار حق ندارد علیه اسرائیل حرف بزنند در حالی که در دیگر موضوعات حتی توهین به مقدسات با بهانه آزادی بیان مجاز است.

استاد دانشگاه افزود: فضای مجازی امروز توانست با نشان دادن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، تمام دنیا را بسیج کند و این حصار رسانه‌ای را شکست.

کد خبر 5934557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha