۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۳۰

پس از وقوع سیل؛

مشکل آب ۷ روستای کالپوش تا فردا برطرف خواهد شد

مشکل آب ۷ روستای کالپوش تا فردا برطرف خواهد شد

میامی- فرماندار میامی با بیان اینکه سیل سبب شد تا هفت روستای بخش کالپوش با مشکل روبرو شوند، گفت: مشکلات آب این روستاها بررسی و طی امروز تا فردا، برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشوری ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی بخشداری رضوان با بیان اینکه سیل خسارات زیادی به رضوان و روستاهای بخش کالپوش وارد کرده است، بیان کرد: از برخی مدیران گلایه داریم چرا که حضور کم رنگی بعد از وقوع سیل داشتند.

وی با بیان اینکه مدارس بخش کالپوش از شنبه دایر خواهد بود، افزود: انتظار مردم این است، اصلاح کانال آب در دستور کار قرار گیرد که در این حوزه اقداماتی صورت گرفته است.

فرماندار میامی با بیان اینکه هفت روستا شامل نامنیک، کرنگ، باغچه و قوشه دگرمان و شهر رضوان به مشکل آب برخورد کردند، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته امروز تا فردا مشکل آب این مناطق رفع می‌شود.

آشوری با بیان اینکه ۲۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی و ۳۰ نفر از عوامل راهداری در رضوان حضور دارند و بازگشایی محورهای سیل زده را خیلی سریع انجام دادند، گفت: در این زمینه بنیاد مسکن نیز ورود کرده و شاهد اقدامت خوبی هستیم.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ کیلومتر محور در کالپوش وجود دارد که ۱۰۰ کیلومتر آن زیر سیلاب رفت، گفت: ۴۵ کیلومتر مسیر در کالپوش به دلیل سیل آسیب دیده و ۴۵۰ میلیارد ریال خسارت این راه‌ها برآورد می‌شود.

فرماندار میامی با بیان اینکه در این سیل شبکه معابر شهری و روستایی و جوی‌ها دچار آسیب جدی شدند، گفت: تا کنون ۹ تیم هلال احمر به منطقه اعزام شدند و ۳۰ نفر از نیروها عملیات جستجو برای یافتن فرد مفقود شده در این سیلاب را برعهده دارند همچنین سگ‌های تجسس نیز در منطقه حضور دارند و تخلیه آب ۱۵ منزل مسکونی نیز در رضوان صورت گرفته است.

آشوری از حضور مسئولان صندوق بیمه در کالپوش خبر داد و بیان کرد: دو اکیپ در بخش کالپوش مشغول برآورد خسارات هستند.

وی با بیان اینکه بر اثر سیل مزارع حق الخواجه به خصوص چغندر قند ۱۰۰ درصد آسیب دیدند و دو باب آغل دامداری نیز تخریب شده است، گفت: برای رفع مشکلات مردم ۴۰۰ کیسه آرد ذخیره برای منطقه تدارک دیده شده است.

کد خبر 5934569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha