۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۳۱

در راستای جوانی جمعیت؛

طرح سامان خانواده در یزد مردمی‌سازی می‌شود

طرح سامان خانواده در یزد مردمی‌سازی می‌شود

یزد- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد از مردمی سازی طرح سامان خانواده در یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمال قهرمانی در نشستی خبری با اشاره به اهمیت بحث خانواده و برنامه ریزی های انجام شده در استان در این زمینه اظهار داشت: در این راستا طرح سامان خانواده در یزد مردمی سازی شده و این موضوع تا پایان سال با جدیت پیگیری خواهد شد.

وی با تشریح بخش های مختلف این طرح بیان کرد: این طرح ذیل سند یزدنوین مصوب شده و یکی از برنامه های فرهنگی و اجتماعی استان به شمار می رود و مدیریت ارشد استان آن را با جدیت پیگیری می کند.

قهرمانی همچنین به تشریح آمار ازدواج و طلاق در استان یزد پرداخت و افزود: در طول ۱۰ سال گذشته با کاهش ازدواج و افزایش طلاق مواجه بوده ایم و این امر به یک دغدغه نه تنها در استان بلکه کشور تبدیل شده است.

وی ادامه داد: طی ۱۰ سال در کشور شاهد افزایش ۳۵ درصدی افزایش طلاق در کشور و ۵۸ درصدی آن در استان هستیم و در سال ۱۴۰۱، نیز ۵ هزار و ۹۷۱ مورد ازدواج و ۲ هزار و ۲۳۷ طلاق در استان ثبت شده که نسبت هر سه ازدواج به یک طلاق را نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد عنوان کرد: در طرح سامان خانواده از دیدگاه های نخبگان استفاده می شود و با توجه به اینکه این طرح مصوبه شورای فرهنگ عمومی را دارد، در اجرای آن مصمم هستیم.

وی یادآور شد: این طرح یک طرح ملی است و یزد به عنوان پایلوت انتخاب شده است و مدیرکل دفتر امور اجتماعی و ۶ کمیته دیگر مسئولیت اجرای آن را بر عهده دارند.

قهرمانی ادامه داد: این طرح از اردیبهشت سال گذشته به اجرا درآمده و تیم اجرایی آن نیز در شهرستانها حضور یافته‌اند و توجیه دستگاه های اجرایی در این زمینه انجام شده است.

وی، کمیته های شش‌گانه را شامل ترویج، تسهیل، تشکیل، تحکیم، تکالیف و تعالی اعلام کرد و افزود: اداره کل ورزش وجوانان استان یزد، سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان بهزیستی، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علمیه مسئولیت این کمیته ها را بر عهده دارند.

کد خبر 5934774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha