۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۴۵

مدیر اجرایی طرح سامان خانواده در یزد خبر داد؛

احصا ۲۵ آسیب در حوزه خانواده و جمعیت

احصا ۲۵ آسیب در حوزه خانواده و جمعیت

یزد- مدیر اجرایی طرح سامان خانواده در یزد گفت: به دنبال اجرای طرح سامان خانواده در یزد، ۲۵ آسیب در حوزه خانواده و جمعیت احصا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین رحیمی‌نسب در نشست خبری که با محوریت اجرای طرح سامان خانواده در دفتر مدیرکل امور اجتماعی استانداری یزد برگزار شد، اظهار داشت: تقریباً ۲۰ تا ۲۵ آسیب در حوزه خانواده و جمعیت وجود دارد که باید رفع شود، جمعیت پشت خط ازدواج که در استان یزد تقریباً ۱۵۰ هزار نفر هستند، افزایش طلاق، کاهش ازدواج، افزایش سن ازدواج، افزایش سقط جنین و کمرنگ شدن مسئولیت خانواده در حوزه تربیت از جمله آسیب‌هایی است که در دو دهه اخیر سیر صعودی داشته است.

وی با اشاره به اشکالاتی که در زمینه فعالیت در حوزه خانواده وجود دارد، گفت: بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد که ما می‌توانیم بهتر کار کنیم و از امکانات موجود بهره‌وری بیشتری داشته باشیم و طرح سامان خانواده پنج شعار اصلی همسان‌سازی ادبیات فعالان این حوزه، روان‌سازی عملیات، شبکه‌سازی، تخصصی‌کردن کارها و نظارت و ارزیابی قوی را در این زمینه دنبال می‌کند.

رحیمی‌نسب تأکید کرد: با اجرای طرح سامان خانواده به دنبال این هستیم که شیوه نوین مدیریت در حوزه خانواده عملیاتی شود که جایگزین اقدامات ناکارآمد و کم‌بهره قدیمی هست و اعتقاد ما این است که چنانچه عملیات در حوزه خانواده در استان براساس این شیوه‌ها اجرا شود شاخص‌ها بالا می‌رود.

وی یادآور شد: از شهریورماه امسال اجرای این طرح در بدنه مردمی دنیال می‌شود که ان‌جی‌اوها و مجموعه‌های مردم نهاد فعال در حوزه خانواده استان شناسایی شده‌اند و پس از تقسیم‌بندی انها حول کمیته‌های تعیین شده، آموزش تخصصی آنها انجام می‌گیرد و با شیوه مدیریتی نوین اجرای طرح سامان خانواده دنبال می‌شود.

کد خبر 5934780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha