۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۴۲

«کیش» مهمترین جزیره گردشگری ایران است

«کیش» مهمترین جزیره گردشگری ایران است

روز ۲۰ آبان به روز کیش نامگذاری شده و باید بدانیم این جزیره مهمترین جزیره گردشگری ایران اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری مهر ۲۰ آبان به روز کیش نام‌گذاری شده و هدف این نامگذاری بالا بردن میزان آشنایی گردشگران داخلی و خارجی با این جزیره دیدنی است.

هرچند نامگذاری ۲۰ آبان ماه به عنوان روز کیش قدمت خیلی زیادی ندارد ولی روز کیش در هر سال تبدیل به روزی می‌شود که گردشگران و ساکنان این جزیره مرجانی به فرهنگ بومی خود هویت جهانی می‌بخشند و آینده روشن و پر افتخاری را برای این جزیره پر رمز و راز آرزو می‌کنند.

سالانه گردشگران زیادی به این جزیره زیبا و دیدنی سفر می‌کنند. جزیره زیبای کیش، چند سالی است که از طرف سازمان بین المللی KDS به عنوان چهارمین مقصد توریستی جنوب غربی آسیا معرفی شده است همچنین کیش با وجود بندرگاه‌ها و ۵۰ هتل که ۱۰ واحد از آن‌ها ۵ ستاره است، منطقه‌ای استراتژیک به شمار می‌رود.

شاید بتوان ادعا کرد که بهترین و تمیزترین ساحل کشور در کیش قرار گرفته است. این ساحل مرجانی یکی از شگفتی‌های این جزیره است و به سواحل فام معروف است. از آنجایی که خاک کیش از جنس مرجانی است، در زیر نور آفتاب رنگ نقره فام به خود می‌گیرد و درخشندگی آن خیره کننده می‌شود

عموم ساحل‌های دنیا از ماسه خاکستری پوشیده شده‌اند و بنابراین چنین ویژگی را ندارند. همین ویژگی باعث شده که آب دریا هم در این منطقه شفاف و روشن باشد و حتی کف دریا آن را بتوان به آسانی دید.

«کیش» مهمترین جزیره گردشگری ایران است

کارشناسان معتقدند که دلیل شفافی آب دریا این جزیره به خاطر وجود مرجان‌ها در اطراف آن است. چراکه مرجان‌ها موجب تصفیه آب می‌شوند. ماهی و آبزیان بسیار مختلف و زیبایی در دریای کیش زندگی می‌کنند و با توجه به شفافیت آب دریا، به راحتی قابل مشاهده هستند.

گردشگران بسیاری از کشورهایی که ایران معمولاً برای آن‌ها نیاز به ویزا دارد، از اخذ ویزا برای کیش معاف هستند. این جزیره دارای ۹۱.۵ کیلومتر مربع مساحت است و از شمال به ایران، از شرق به تنگه هرمز، از جنوب به کشور امارات متحده عربی و از غرب به کشورهای بحرین، قطر و عربستان منتهی می‌شود.

کد خبر 5935896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha