۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۰۵

با تامین اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی؛

طرح انتقال آب «پلنگ‌دره» به بجنورد اسفند به بهره‌برداری می‌رسد

طرح انتقال آب «پلنگ‌دره» به بجنورد اسفند به بهره‌برداری می‌رسد

بجنورد_ استاندار خراسان شمالی گفت: بخشی از طرح انتقال آب پلنگ‌دره به بجنورد در اسفند ماه در سال جاری و تمامی آن تا سال آینده به بهره‌بردای می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر محمدرضا حسین‌نژاد پیش از ظهر شنبه در بازدید از طرح انتقال آبرسانی بجنورد از چاه‌های پلنگ‌دره گفت: این طرح با سرعت کافی در حال اجرا است.

استاندار خراسان شمالی تأمین آب پایدار برای بجنورد را از دغدغه‌های اصلی توصیف کرد و افزود: دولت همه تلاش خود را برای اجرای این طرح به کار بسته و با تأمین اعتبار لازم در سال جاری کار به خوبی در حال پیشرفت است.

حسین نژاد با یادآوری اینکه بهره‌برداری از پروژه بزرگ و مهم آب‌رسانی به بجنورد از چاه‌های آب پلنگ دره با ۷ حلقه چاه فعلی می‌تواند ۴۰۰ لیتر آب با کیفیت بالا را برای مردم مرکز استان تأمین کند، گفت: امکان اتصال یک حلقه چاه پتروشیمی نیز به این شبکه وجود دارد.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: طول شبکه در حال اجرا ۲۸ کیلومتر است و برنامه‌ریزی شده تا شبکه رینگ شمال شرق بجنورد نیز به این شبکه متصل شود.

حسین‌نژاد همچنین در بازدید از مخزن تعادلی ۲۰۰۰ متر مکعبی در ارتفاع بیش از ۱۲۰۰ متری نیز میزان پیشرفت این طرح را ۴۵ درصد ذکر کرد و اظهار امیدواری کرد: بخشی از این طرح مهم و شبکه انتقال آب پلنگ دره به بجنورد در اسفند ماه امسال و تمامی آن تا اسفند ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: در مجموع این طرح تا پایان ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تاکنون برای تأمین آن مشکلی وجود ندارد.

کد خبر 5935948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha