اردوغان:

اسرائیل به دنبال انتقام گیری است

اسرائیل به دنبال انتقام گیری است

رئیس جمهور ترکیه در سخنانی در اجلاس عربی و اسلامی در ریاض عربستان اعلام کرد: کلمات از توصیف آنچه در غزه رخ می دهد و هدف قرار دادن بیمارستانها و مراکز عبادی و مدارس به شکل وحشیانه عاجز است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنانی در اجلاس عربی و اسلامی در ریاض عربستان اعلام کرد: کلمات از توصیف آنچه در غزه رخ می‌دهد و هدف قرار دادن بیمارستانها و مراکز عبادی و مدارس به شکل وحشیانه عاجز است.

وی افزود: مادرانی را مشاهده می‌کنیم که کودکان جان داده خود را در آغوش گرفته‌اند و پدرانی که به دنبال افراد خانواده خود در میان آوار می‌گردند.

رئیس جمهور ترکیه بیان کرد: اسرائیل به دنبال انتقام گیری از تحولات هفتم اکتبر با کشتن افراد بی گناه و کودکان و زنان است.

اردوغان افزود: ۷۳ درصد از افرادی که جان خود را در غزه و کرانه باختری از دست داده‌اند از زنان و کودکان هستند و این حملات دیوانه وار قابل درک نیست.

وی گفت: کشورهای غربی حتی خواهان آتش بس هم نشده‌اند. هر آنکه بر ظلم سکوت می‌کند در آن شریک است. غرب و آمریکا ازحقوق بشر دم می‌زنند اما متأسفانه در برابر اقدامات اسرائیل کاری انجام نمی‌دهند. کمک‌های بشردوستانه باید متوقف شود و سوخت به بیمارستانها برسد. غزه‌ای که از کمک‌های بشردوستانه محروم شده شبیه جهنم است و ما باید تلاشی برای مجازات اسرائیل به خاطر جنایاتش انجام دهیم. باید شورای حقوق بشر و دادگاه بین المللی کیفری در برابر جنایات اسرائیل اقدامی کند.

کد خبر 5935987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • احمد IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
      9 3
      آشغال دو رو بی شرف‌تر از اردوغان خودشه.
    • جعفری IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
      3 0
      اردوغان آدم بی دین و دروغگوی چند چهره هستش قبلاً هم در مصاحبه تلویزیونی مشترک با شارون اورا برای جلب وجه کودک کش خطاب و مصاحبه را ناتمام گذاشت الآنم دم خروس 🐓 بیرونه چون نفت و بنزین اسراییل را از طریق باکو تامین میکند کاملا ماشین جنگی اسراییل را ساپورت میکند با ریاکاری خودشو طرفدار فلسطین نشان میده
    • AE ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
      2 0
      خوب کشورهای حامی اسرائیل را تحریم کنید هر چند که تاریخ ثابت کرده است هیچ بخاری از این اجلاس ها نیست
    • عبدالله IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
      2 0
      اردوغان منافق ....
    • کارمند ساده IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
      0 0
      این ها فقط شعار است جمهور مسلمانان جهان می دانند که ترکیه، آدربایجان به تامین انرژی رژیم کودک کش مشغولند، عمل کن و حرف نزن انرژی شأن را قطع کن....