بیانیه پایانی نشست سران کشورهای عربی و اسلامی

بیانیه پایانی نشست سران کشورهای عربی و اسلامی

نشست سران کشورهای عربی و اسلامی پیرامون جنگ غزه در بیانیه پایانی خود خواهان رفع محاصره نوار غزه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، نشست سران کشورهای عربی و اسلامی پیرامون حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار غیرنظامیان فلسطینی بیانیه پایانی خود را صادر کرد.

این کشورها ضمن تاکید بر مرکزیت مساله فلسطین تصریح کردند که با تمامی امکانات خود در کنار ملت فلسطین ایستاده‌اند.

کشورهای عربی و اسلامی در این بیانیه اعلام کردند که حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه و جنایات جنگی و کشتار وحشیانه فلسطینیان توسط این رژیم را محکوم می‌کنند.

این کشورها تاکید کردند: جنایات و کشتار غیرانسانی اشغالگران استعمارگر را محکوم می‌کنیم. توصیف این جنگ انتقام‌جویانه به عنوان دفاع از خود یا توجیه آن را به هر بهانه‌ای رد می‌کنیم.

نشست کشورهای عربی و اسلامی در ریاض در بیانیه پایانی خود تصریح کرد: ما خواهان شکستن محاصره غزه و ورود کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه عربی، اسلامی و بین‌المللی به غزه هستیم.

همچنین این کشورها از تمامی کشورهای جهان خواستند که صادرات تسلیحات و مهمات به رژیم صهیونیستی را متوقف کنند.

علاوه بر این، نشست کشورهای عربی و اسلامی در ریاض از دادستان کل دادگاه بین‌المللی کیفری خواست که تحقیق در مورد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی را تکمیل کند.

این کشورها خواهان تشکیل یک سازمان دیده‌بان رسانه‌ای جهت ثبت تعرض‌های رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین شدند.

کد خبر 5936199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • برادر شهید IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
      2 1
      سلام پیغام سفارش قبول نمی شه؛؛ این تو بمیراون تو بمیر دیگه نیست اقایان مرحمت کنید همگی با هم به اتفاق امان وزرا وقدم وحشم شان لباس رزم وبا یک فرمانده متحد پیش بسوی جبهه غزه اسرایبل امروز با اسراییل دیروز خزلی فرق میکنه فقط بیانه وحرف وحدیث ومحکوم کردن کفایت نمی کنه لباس رزن با اسلحه ومهمات پیش بسوی
    • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
      4 0
      انشاالله به یاری خداوند و همت مسلمانان و مقاومت مردم فلسطین پیروزی حق علیه باطل و نابودی اسرائیل حتمی است. اسراییل در خون بیگناهان غرق می شود.
    • امین IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
      7 0
      این بیانیه کاملا ضعیف وفاقد راهکار عملی برای تنبیه اسرائیل بود وجای تأسف است که این همه کشور. ثروتمند نتوانند حمایتی جانانه از فلسطین بکنن