۲۱ آبان ۱۴۰۲، ۸:۵۸

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان:

کتابخانه‌های استان سمنان یک میلیون جلد کتاب دارند

کتابخانه‌های استان سمنان یک میلیون جلد کتاب دارند

سمنان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از وجود بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های استان خبر داد و گفت: به ازای هر نفر جمعیت استان یک و نیم جلد کتاب وجود دارد.

محمد طاهریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از وجود یک میلیون و ۵۵ هزار کتاب در کتابخانه های استان سمنان خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه جمعیت استان سمنان حدود ۷۵۰ هزار نفر برآورد می‌شود، به ازای هر یک نفر، یک و نیم جلد کتاب در کتابخانه های استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۷۶ کتابخانه در استان سمنان وجود دارد، افزود: ۵۶ کتابخانه از این میزان به صورت نهادی در شهرها و روستاهای استان سمنان اداره می‌شود و مابقی به صورت مشارکتی و مستقل هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان با بیان اینکه کتابخانه های یکی از مهمترین زیرساخت‌های توسعه فرهنگی هستند، ابراز کرد: در آستانه سفر دور دوم هیأت دولت به استان، مشکلات و مسائل مرتبط با کتابخانه های عمومی استان احصا و مورد بحث قرار گرفته تا بتوانیم از اعتبارات خوب این سفر برای تجهیز و نوسازی کتابخانه های استان استفاده کنیم.

طاهریان با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار و ۲۰۰ نفر در کل استان سمنان عضو کتابخانه هستند، افزود: یکی از اولویت‌ها و راهبردهای دولت سیزدهم در راستای توسعه متوازن فرهنگی، تجهیز کتابخانه های عمومی است که در استان سمنان هم در این زمینه اتفاقات خوبی رقم خورده است.

وی همچنین از طرح عضویت رایگان کتابخانه های عمومی به مناسبت سی و یکمین هفته کتاب و کتابخوانی در سراسر استان سمنان خبر داد و گفت: روزهای بیست و سوم، بیست و چهارم و بیست و پنجم آبان ماه عضویت کتابخانه های استان رایگان است.

کد خبر 5936460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha