۲۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۲۵

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان:

مغازه‌داران سنندج از عدم رعایت حجاب مشتریان گله‌مند هستند

مغازه‌داران سنندج از عدم رعایت حجاب مشتریان گله‌مند هستند

سنندج- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: اغلب مغازه‌داران سنندجی از عدم رعایت حجاب و عفاف مشتریان گله‌مند بوده و خواهان ممانعت از تردد این افراد در مراکز تجاری هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر حسینی، ظهر یکشنبه در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر اصناف استان کردستان، اظهار کرد: در بازدیدهای متعددی که از مغازه‌داران و اماکن تجاری سطح شهر انجام شده از اغلب مغازه‌داران شنیده‌ایم که رعایت نکردن حجاب و عفاف توسط افرادی که به داخل مغازه و یا مجتمع‌های تجاری ورود و خروج دارند را منجر به صدمه زدن به کسب و کارشان تلقی می‌کنند.

وی افزود: مغازه‌داران از عدم رعایت حجاب مشتریان گله‌مند هستند و همواره خواهان ممانعت از تردد این دست از افراد در مراکز تجاری شده‌اند.

حسینی یادآور شد: اصناف اگر مشکلات و گیر و گرفتی در کارهای خود داشته باشند باید ستاد امر به معروف را در کنار خود ببینند و قطعاً ستاد، راهگشای مشکلات آنان خواهد بود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز از اصناف مطالباتی دارد، بیان کرد: در تعدادی از مراکز تجاری به ویژه در شهر سنندج، برخی از مغازه‌ها نیز به مسائل حجاب و عفاف و شئونات اسلامی بی‌توجه هستند و باید همه مغازه‌داران نسبت به مقوله حجاب و عفاف حساس باشند.

وی با تأکید بر لزوم برخورد با بانیان پخش مواد مخدر و مشروبات الکلی در کافه‌ها و رستوران‌ها، گفت: کسانی که در این محیط‌ها حضور می‌یابند فرزندان همین جامعه هستند و آینده جامعه را به چالش می کشند.

حسینی با انتقاد از رویکرد برخی صاحبان مشاغل در جذب مشتری، عنوان کرد: متأسفانه برخی از مغازه‌داران فروشندگانی را که به کادگیری می‌کنند به اجبار از آنها می‌خواهند با ظاهر نامتعارف و آرایش‌های آن‌چنانی در مغازه حاضر شوند تا به این صورت موجب جذب مشتری شوند.

وی تصریح کرد: این مسائل و آسیب‌ها مغایر با فرهنگ مردم کردستان و سنت کاسبی است و متأسفانه عده‌ای اندک برای کسب منافع شخصی این گونه از رفتارها را در جامعه بسط می‌دهند تا به منفعت موردنظر دست پیدا کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اضافه کرد: باید خود اصناف شرافتمند در کنار نیروهای انتظامی و حوزه قضایی با آنها برخورد کنند و اجازه جولان به آنها ندهند چرا که کردستان یک استان با فرهنگ و با مردمانی دیندار است و چنین مسائلی با سنت‌ها و آداب و رسوم و تمدن غنی استان کردستان تناسب ندارد.

کد خبر 5936899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha