۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۹:۰۱

آکسیوس گزارش داد؛

نگرانی آمریکا از تشدید تنش نظامی در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی

نگرانی آمریکا از تشدید تنش نظامی در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی

وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با همتای صهیونیست خود از تل آویو خواست تا از هر اقدامی که ممکن است به جنگ فراگیر با حزب الله منجر شود، خودداری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشریه آکسیوس فاش کرد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با یوآف گالانت همتای اسرائیلی خود از تشدید تنش در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی ابراز نگرانی کرد.

آکسیوس به نقل از یک منبع اسرائیلی گزارش داد که آستین در این تماس تلفنی از گالانت در مورد حملات هوایی اسرائیل در لبنان توضیحاتی خواسته است.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد که آستین از اسرائیل خواسته از اقداماتی که ممکن است منجر به جنگ همه جانبه بین اسرائیل و حزب الله شود، اجتناب کند. گالانت هم در پاسخ گفت که سیاست اسرائیل مستلزم نگشودن جبهه دوم جنگ در لبنان است.

در گزارش آکسیوس به نقل از منابع آگاه آمده است که برخی از مقامات دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از تلاش اسرائیل برای تحریک حزب الله نگران هستند.

از سوی دیگر، آکسیوس مدعی شد که مشاور ارشد بایدن هفته گذشته به لبنان سفر کرده و از طریق مقامات لبنانی به حزب الله هشدار جدی داده است.

این گزارش نشریه آمریکایی در حالی است که مقاومت اسلامی لبنان روزانه مواضع و مراکز تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی را آماج حملات سنگین موشکی خود قرار می‌دهد و به اذعان مقامات نظامی صهیونیست‌ها دیروز یکشنبه پرتنش‌ترین روز در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا کنون بود که تلفات و خسارت‌های سنگینی را برای رژیم اشغالگر در پی داشت.

کد خبر 5937446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمود IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      0 0
      این توله سگ هار اسرائیل اینقدر وحشی شده که دیگر از اربابان خود هم حرف شنوی ندارد.واقعا قانون جنگل در جهان حکومت می‌کند.حالا یکعده ساده لوح در ایران بنشیند بگویند چرا در مسائل نظامی سرمایه گذاری می کنید !!!