حماس: بورل فورا از اظهارات شرم‌آور و غیرانسانی خود عقب‌نشینی کند

حماس: بورل فورا از اظهارات شرم‌آور و غیرانسانی خود عقب‌نشینی کند

جنبش حماس از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواست اتهام‌زنی‌های خود را علیه این جنبش مبنی بر استفاده از بیمارستان‌ها و غیرنظامیان غزه به عنوان سپر انسانی فورا پس بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را در خصوص اینکه حماس از بیمارستان‌ها و غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند، به‌شدت محکوم کرد.

جنبش حماس در این بیانیه با تأکید بر اینکه اتهام‌زنی‌های «جوزف بورل» تحریف واقعیت‌های میدانی در نوار غزه است، اعلام کرد که این اتهام‌زنی‌ها به منزله پوشش اروپایی برای رژیم اشغالگر به منظور ارتکاب جنایات بیشتر علیه کودکان و غیرنظامیان بی دفاع غزه است. ما اظهارات خطرناک بورل را که تصاویر، اسناد و گزارش‌های بین المللی مستند جنایات رژیم اشغالگر را نادیده می‌گیرد، رد می‌کنیم و از او می‌خواهیم که فوراً اظهارات شرم‌آور و غیرانسانی خود را پس بگیرد.

بیانیه مذکور می‌افزاید: تصاویر، اسناد و گزارش‌های بین‌المللی تأیید می‌کند که رژیم اشغالگر بیش از یازده هزار فلسطینی ساکن غزه را که اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها زن و کودک بودند، به شهادت رسانده است. رژیم اشغالگر عمداً غیرنظامیان را در خانه‌های مسکونی، پناهگاه‌ها، مدارس و بیمارستان‌های زیرنظر سازمان ملل با هدف ایجاد رعب و وحشت و آواره کردن اجباری آنها هدف قرار می‌دهد.

جنبش حماس در پایان بیانیه خود تأکید کرد: جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه غیرنظامیان غزه، جنایت نسل‌کشی است که در مقابل دیدگان و گوش‌های جهانیان روی می‌دهد.

کد خبر 5938038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha