۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۱۸

رییس اداره واگذاری اراضی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی:

۲۵ هکتار از زمین‌های دولتی تصرف شده در خراسان رضوی شناسایی شد

۲۵ هکتار از زمین‌های دولتی تصرف شده در خراسان رضوی شناسایی شد

مشهد- رییس اداره واگذاری اراضی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: ۲۵ هکتار از زمینهای دولتی تصرف شده در استان خراسان رضوی شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین ناطق اظهار کرد: ۲۵ هکتار از زمینهای دولتی تصرف شده در استان در راستای اجرای آئین نامه بند «ک» تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ شناسایی و برای متصرفان هزار و ۶۸۹ پرونده حقوقی تشکیل شد.

رییس اداره واگذاری اراضی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: پس از ابلاغ این آئین نامه اجرایی در خصوص اراضی تصرفی، آن دسته از اراضی مسکونی که در مالکیت دولت و قبل از تاریخ یکم فروردین ۱۳۹۴ بر اساس طرح‌های مصوب شهری دارای بنای احداثی و یا در حال بهره برداری بودند، برای آنان تا پایان سال ۱۴۰۱ (زمان پایان آئین نامه مذکور) در اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی پرونده حقوقی تشکیل شد که هم اینک این پرونده‌ها در مرحله واگذاری، تأیید هیأت نمایندگی استان، کارشناسی و ابلاغ وجه است.

وی گفت: بیشترین تعداد آمار تشکیل پرونده‌ها در زمینه دستورالعمل مزبور مربوط به شهرهای سبزوار، تایباد، قوچان و مشهد است.

ناطق افزود: همچنین با توجه به دستور العمل اجرایی بند م تبصره ۱۱ قانون بودجه کل کشور سال ۱۴۰۲، آن دسته از افرادی که در اجرای این آئین نامه از اراضی مسکونی متعلق به دولت در سکونتگاه‌های غیر رسمی قبل از تاریخ یکم فروردین ۱۳۹۴ بر اساس طرح‌های مصوب شهری اقدام به ساخت بنا کرده بودند و یا در حال بهره برداری از آن بودند می‌توانند به ادارات راه و شهرسازی شهرستانها و در مشهد به اداره کل راه و شهرسازی (اداره واگذاری) برای بهره مندی از دستورالعمل یاد شده جهت تشکیل پرونده مراجعه کنند.

رییس اداره واگذاری اراضی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اضافه کرد: متقاضیان در خصوص سایر اراضی از جمله زمینهای تجاری و خدماتی می‌توانند با ارائه درخواست و مراجعه به ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها و اداره واگذاری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در مشهد تقاضای خود را ثبت و به نرخ کارشناسی روز اراضی را دریافت کنند.

کد خبر 5938138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • US ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      0 2
      تا کی باید .این همه ..رمین خواری .تجاوز به بیت المال ..واقعا .چرا دولت مجارات سنگین .در مورد این متجاوزین اعمال نمیکنه تا جرات نکنن.. بازهم خدارو شکر .