۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۴۵

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

سواد سلامت مادران در استان بوشهر ارتقا می‌یابد

 سواد سلامت مادران در استان بوشهر ارتقا می‌یابد

بوشهر- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر ارتقای سواد سلامت مادران، گفت: سواد سلامت مادران بر سلامت جسمی و روانی کودک و خانواده مؤثر است.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم برجوئی فرد بوشهر ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته سلامت بانوان ایران اظهار داشت: سیستم آموزشی و بهداشتی بر تهیه و آماده‌سازی منابع آموزشی بهداشتی برای زنان تأکید دارد زیرا در صورتی که زنان به اطلاعات بهداشتی معتبر دسترسی داشته باشند به‌صورت مؤثر تری می‌توانند باعث ارتقای سطح بهداشتی خود و خانواده شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: یکی از وظایف کارکنان بهداشتی در این خصوص این است که اطلاعات معتبر و مناسب بهداشتی را به‌صورت آموزش چهره به چهره و گروهی به تمام مراجعه‌کنندگان واحدهای بهداشتی، به خصوص به بانوان ارائه دهند و همچنین در مورد اطلاعات نادرست بهداشتی اطلاع‌رسانی کنند.

برجوئی فرد خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت نقش زن بر سلامت جسمی و روانی خانواده، افزایش سطح اطلاعات بهداشتی بانوان بسیار حائز اهمیت است و یک الزام به شمار می‌آید.

هفته سلامت بانوان ایران در سال جاری از ۲۰ تا ۲۶ آبان ماه برگزار می‌شود و شعار امسال هفته ملی سلامت بانوان «بانوی سالم، خانواده سالم، جامعه سالم» در نظر گرفته شده است.

کد خبر 5938730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha