۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۳۸

رای مثبت اتحادیه کالج‌های انگلیس به بیانیه محکومیت جنایات اسرائیل

رای مثبت اتحادیه کالج‌های انگلیس به بیانیه محکومیت جنایات اسرائیل

دانشگاه ساسکس به همراه اتحادیه کالج‌های انگلیس(UCU) با اکثریت آرا، بیانیه‌ای را در راستای اعلام همبستگی با مردم فلسطین به تصویب رسانده و صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از jewishnews، اعضای هیئت علمی دانشگاه ساسکس انگلیس اعلام کردند که رای ۸۷.۵ درصدی به بیانیه «همبستگی با فلسطین» و محکوم کردن «جنایات جنگی اسرائیل» بدان معناست که آنها در رفتن به دانشگاه و محل کار اکراه خواهند داشت.

بیانیه مذکور از سوی ۲۵۸ تن از اعضای دانشگاه ساسکس و اتحادیه کالج در رشته‌های این دانشگاه از جمله مطالعات جهان، حقوق، سیاست و جامعه‌شناسی، هنر، رسانه و علوم انسانی و همچنین دانشکده اقتصاد ساسکس مطرح و به رای گذاشته شد.

مقدمه این بیانیه، انعکاس دیدگاه و باور کمیته دائمی اعضای سیاهپوست این دانشگاه در ابراز انزجار از «خشونتی است که جان فلسطینیان و لبنانی‌ها را در روزهای اخیر گرفته است.»

در ادامه بیانیه مذکور آمده است: مصرانه درخواست‌ها مبنی بر پایان دادن به همدستی بین‌المللی با جنایات جنگی اسرائیل و جنایت علیه بشریت را تکرار می‌کنیم؛ جنایاتی از جمله بمباران عامدانه منازل غیرنظامی، دانشگاه‌ها، مدارس و بیمارستان‌ها؛ قطع آب و دسترسی به مواد غذایی، اقلام پزشکی و سوخت و طرح وزارت اطلاعات اسرائیل برای کوچاندن اجباری بیش از ۲ میلیون نفر به صحرای مصر.

در این بیانیه تاکید شده است که «اسرائیل در غزه علیه بشریت، مرتکب جنایاتی از جمله پاکسازی قومی و نسل‌کشی آشکار شده است.»

همچنین این بیانیه از دانشگاه ساسکس خواسته است تا «از همکاری با شرکت‌هایی که در خشونت مسلحانه اسرائیل و ظلم و ستم علیه مردم فلسطین، همدست هستند، دست بکشد.»

برای تصویب طرح همبستگی با فلسطین، ۸۷.۲ درصد رای موافق دادند. در این رای‌گیری ۸.۵ درصد مخالفت کرده و ۴.۳ درصد نیز ممتنع بودند.

همچنین براساس گزارش jewishnews، اتحادیه دانشگاه لندن ۲۷ اکتبر (۵ آبان) به قطعنامه محکومیت اسرائیل و حمایت از جنبش «انتفاضه تا پیروزی» رای دادند.

کد خبر 5938878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha