۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۵۹

مدیر مسئول کانون فرهنگی امامزاده سید ابراهیم (ع) لاهرود:

توسعه فرهنگ در گرو توجه به مسئله کتاب و کتابخوانی است

توسعه فرهنگ در گرو توجه به مسئله کتاب و کتابخوانی است

مشگین‌شرقی- مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: توسعه فرهنگی در گرو اهمیت دادن به مسئله کتاب و ترویج مطالعه در بین آحاد جامعه به ویژه نسل جدید است.

اسماعیل دستگزار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، اظهار کرد: سرانه مطالعه و میزان تولید و مصرف اطلاعات و کالاهای فرهنگی، محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت و در واقع از شاخص‌های مهم توسعه یافتگی هر جامعه است.

وی با بیان اینکه اهمیت دادن به مسئله کتاب، کتابخوانی و ترویج مطالعه در بین آحاد جامعه به ویژه در نوجوانان و جوانان یکی از راه‌های مهم نیل به توسعه فرهنگی است، گفت: موضوع کتابخوانی و مطالعه که در تعالیم دینی ما مورد تأکید واقع شده، یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و اگر بتوانیم فرهنگ کتابخوانی را در کشور رایج کنیم و در کنار آن، تولید کتاب را هم خوب گسترش دهیم، بخش عمده‌ای از وظایف فرهنگی دولت جمهوری اسلامی بدین وسیله انجام خواهد گرفت.

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) لاهرود با اشاره به روز ۲۴ آبان ماه روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار بیان کرد: پیوند کتاب و کتابخوانی و ارتقا و اعتلای فرهنگ و سطح سواد آحاد جامعه پیوندی ناگسستنی است و توجه دولت‌ها به این مهم می‌تواند به گونه‌ای بسیار تأثیرگذار جامعه را در مسیر رشد فکری و فرهنگی یاری دهد.

دستگزار کتاب را دروازه ورود آحاد مردم به عوالمی از جنس معرفت و نور دانش دانست و افزود: معرفی و عرضه کتاب‌های خوب می‌تواند انسان‌ها را به کمال برساند. کتاب نور افشانی می‌کند و راه‌های تاریک را روشن می‌سازد. به همت کتاب و کتابخوانی است که می‌توان شکوفایی و بالندگی جامعه را دید.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه والای کتاب و کتابخوانی از آن جایی پیدا است که در دین مبین اسلام پیامبر گرامی رسالتش را با فرمان خواندن از جانب خداوند آغاز کرد و خداوند با سوگند به قلم و حرمت آن، معجزه جاودان آخرین سفیر الهی خود را نیز کتاب آسمانی قرار داد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) لاهرود گفت: امید است که با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نیز تقویت پیوند جامعه و کتاب، بیش از پیش شاهد بالندگی و پویایی جامعه باشیم و این انتظار می‌رود که تمامی مدیران استانی و شهرستانی با نگاهی جهادی و همه جانبه، فعالان و مشتاقان عرصه کتاب و کتابخوانی به ویژه کتابداران را به عنوان سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی در مسیر رشد و تعالی شهر فرهنگ و ادب مورد حمایت قرار دهند.

کد خبر 5939025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha