۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۴۹

استولتنبرگ: وضعیت در میدان جنگ اوکراین دشوار است

استولتنبرگ: وضعیت در میدان جنگ اوکراین دشوار است

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد: وضعیت در میدان جنگ اوکراین دشوار است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد: وضعیت در میدان جنگ دشوار است، بنابراین اکنون مهم تر است که کمک‌ هایمان را پایدارتر کرده و آن را افزایش دهیم!

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی پیش از ورود به نشست وزرای دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل در این خصوص ادامه داد: روسیه نباید [در جنگ] پیروز شود و اوکراین باید استقلال خود را حفظ کند.

این در حالیست که «ینس استولتنبرگ» در ادامه از پاسخ به سوالاتی درباره اطلاعات فاش شده درباره نقش اوکراین در انفجار خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا (نورد استریم) خودداری کرد.

این در حالیست که وی پیشتر در این خصوص گفته بود: درگیری در اوکراین به زودی پایان نخواهد یافت. بسیاری از درگیری ها بیشتر از آنچه در ابتدا انتظار می رود به طول می انجامد و ما باید برای درگیری طولانی مدت در اوکراین آماده شویم.

وی ۱۶ شهریور ماه در نشست کمیته امور خارجی پارلمان اروپا بر تداوم حمایت ناتو از اوکراین تاکید کرده بود.

دبیر کل ناتو در سخنان خود ادعا کرده بود که ناتو قصد ندارد بر آتش نزاع اوکراین بدمد، اما حمایت از اوکراین همچنان ادامه خواهد داشت.

استولتنبرگ با اشاره به تاثیر جنگ اوکراین بر همکاری میان ناتو واتحادیه اروپا گفته بود: نزاع در اوکراین اهمیت همکاری میان ناتو و اتحادیه اروپا را بیش از پیش کرده است. اوکراین در جریان ضدحملات خود به تدریج اراضی جدیدی را تصاحب خواهد کرد! اوکراین بیش از هر زمان دیگری به عضویت در اتحادیه اروپا نزدیک شده است! ما حضور خود در جبهه‌ های شرقی را افزایش دادیم و آمادگی داریم تا از تمامی اعضای ناتو حمایت کنیم. سوئد به زودی به عضویت ناتو در خواهد آمد.

کد خبر 5939112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha