۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۲۱

مسئول امور قرآنی تبلیغات اسلامی مازندران خبر داد؛

تفاهمنامه امور قرآنی بین تبلیغات اسلامی و انتظامی مازندران

تفاهمنامه امور قرآنی بین تبلیغات اسلامی و انتظامی مازندران

ساری- مسئول اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی مازندران گفت: تفاهمنامه ای بین این نهاد و انتظامی استان برای اجرای طرح های قرآنی امضاء و اجرا می شود.

حجت الاسلام اسماعیل رمضانی در گفت وگو با خبرنگار مهر با شاره به جلسه و دیدار با حجت الاسلام غلامی رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی مازندران تصریح کرد: در این نشست درباره مباحث قرآنی که از سوی تبلیغات اسلامی و نیروی انتظامی اجرا می‌شود بحث و تبادل و نظر شده است.

وی با بیان اینکه تبلیغات اسلامی در زمینه تربیت کادر مربی قرآن و نیرو تلاش‌هایی دارد، افزود: در استان مازندران بیش از ۱۲ هزار مربی و معلم قرآن دارای گواهینامه فعالیت می‌کنند و نیروهای انتظامی می‌توانند از این ظرفیت در استان برای اجرای طرح‌ها بهره‌گیری کنند.

وی با اظهار اینکه قرار است بین دو نهاد تبلیغات اسلامی و انتظامی استان تفاهمنامه همکاری برای امور قرآنی امضا شود، گفت: تربیت کادر متخصص و برگزاری دوره‌های عمومی قرآن از جمله مفاد این تفاهمنامه خواهد بود.

حجت الاسلام رمضانی همچنین با اشاره به بازدید از کلاس تربیت معلم روخوانی این دوره‌ها را مفید و مؤثر دانست و افزود: قرار بر این شد در عرصه تربیت مربی تدبر قرآن و دوره‌های عمومی تدبر در قرآن برنامه‌هایی را اجرا کنیم و همچنین مقرر شد در برنامه‌های ترویجی و تبلیغی و برگزاری مسابقات قرآنی استان که ویژه نیروی همکاری داشته باشیم.

مسئول امور قرآنی تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به نشست با مؤسسات مردمی شرق مازندران افزود: دو طرح مهم موضوعی حفظ قرآن در دو قالب دوره آموزشی ۱۲ ساعته و پویش مردمی و ملی برگزار می‌شود.

مسئول امور قرآنی تبلیغات اسلامی مازندران همچنین با اشاره به جلسه با مسئولان ادارات کل ارشاد، اوقاف و امور خیریه، حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش ادامه داد: در زمینه استفاده از ظرفیت این ادارات کل برای برپایی دوره‌های آموزشی تدبر در قرآن در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و انس جامعه با قرآن کریم این نشست برگزار شد تا اینکه چه راهکارهایی در پیش بگیریم تا روند تدبر قرآن را در جامعه بیشتر تسری دهیم.

وی برگزاری دوره‌های عمومی تدبر در قرآن در قالب سطوح چهارگانه و دوره تربیت مربی و از جمله برنامه‌ها ذکر کرد.

کد خبر 5940148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha