۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۱۱

پدر سم شناسی ایران:

برای انجام وظیفه و خدمت به مجروحان شیمیایی به ایران برگشتم

برای انجام وظیفه و خدمت به مجروحان شیمیایی به ایران برگشتم

بیرجند _ پدر سم شناسی ایران در دیدار با استاندار خراسان جنوبی گفت: سال ۱۳۶۰ با شروع جنگ، برای انجام وظیفه خدمت به مجروحان شیمیایی به ایران بر گشتم.

به گزارش خبرنگار مهر، پروفسور بلالی مود امشب در دیدار با استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بخش‌های از زندگی خود، بیان داشت: از زمان تحصیل علاقه بسیاری به شیمی و معلمی در من ایجاد شد به طوری که از سال ۱۳۳۸ که کلاس پنجم دبیرستان بودم، تدریس به دانش آموزان را شروع کردم و چون به دبیری شیمی نمی‌توانستم قناعت کنم، در کنکور پزشکی شرکت کردم و در رشته پزشکی دانشگاه تهران همزمان با تحصیل در سال سوم رشته شیمی، در رشته پزشکی ادامه تحصیل دادم.

وی با اشاره به اینکه از شیمی استفاده فراوانی در پزشکی کرده ام، افزود: چون دنبال تحصیل در رشته‌ای بودم که در آن از شیمی در پزشکی استفاده کنم، در رشته سم شناسی بالینی ادامه تحصیل دادم.

پروفسور بلالی مود با بیان اینکه در زمینه کاربرد سم شناسی در کشاورزی هم کارهای انجام داده ام، تصریح کرد: با شروع جنگ در سال ۱۳۶۰ در حالی که در یکی از دانشگاه‌های معتبر انگلیس تدریس می‌کردم، برای انجام وظیفه به همراه همسر و دو فرزندم به ایران برگشتم تا به مجروحان شیمیایی خدمت کنم.

وی با اشاره به تعدادی از تالیفاتش، کتاب" از لاهه تا مود" که در آن گوشه‌های از زندگی وی به رشته تحریر در آمده است را به استاندار خراسان جنوبی اهدا کرد.

پروفسور بلالی مود گنجینه ای علمی است

استاندار خراسان جنوبی هم در این دیدار بیان داشت: پروفسور بلالی مود در حالی که با بهترین رتبه علمی در یکی از دانشگاه های انگلستان تدریس می کرد ، برای خدمت به مجروحان شیمیایی در سال ۱۳۶۰ به ایران برگشت.

جواد قناعت با اشاره به این که وی انسانی با صفای دل و بی ریا است که صادقانه صحبت می کند، افزود: پروفسور بلالی مود نه تنها گنجینه ای علمی است بلکه گنجینه ای از آداب و رسوم این منطقه است.

استاندار بیان کرد: امروز برای مردم حل مشکلات اقتصادی و معیشتی و ایجاد زیرساخت ها برای ایجاد زمینه لازم برای سرمایه گذاری مهم است.

قناعت تاکید کرد: در شرایط فعلی تولید منابع با بهره گیری از همه طرفیت های موجود، برای توسعه خراسان جنوبی در اولویت قرار دارد.

کد خبر 5940321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha