۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۸:۵۷

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد؛

استفاده از ۱۰۵ درصد منابع بانک های استان برای پرداخت تسهیلات

استفاده از ۱۰۵ درصد منابع بانک های استان برای پرداخت تسهیلات

بیرجند_ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از پرداخت ۱۰۵ درصد منابع بانکی استان برای پرداخت تسهیلات در حوزه های مختلف خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اشرفی چهارشنبه شب در حاشیه برگزاری کمیسیون هماهنگی بانک های استان با اشاره به اینکه در این جلسه عملکرد و فرایند کاری شبکه بانکی خراسان جنوبی مورد بررسی قرار گرفت، به خبرنگاران گفت: بر اساس گزارش ارائه شده در این جلسه، بیش از ۱۰۵ درصد از منابع بانکی استان برای پرداخت تسهیلات در حوزه های مختلف مصرف شده است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف و سیاست های کلان نظام و دولت، حوزه فرزند آوری و ازدواج است که بیش از هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان از ابتدای سال جاری در این دو مورد توسط شبکه بانکی استان به متقاضیان پرداخت شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: علاوه بر این توسط شبکه بانکی استان، تسهیلاتی در حوزه های تولید و اشتغال پرداخت شده است.

اشرفی تصریح کرد: عملکرد خوب و موثر شبکه بانکی خراسان جنوبی در حوزه تولید و اشتغال کمتر تاکنون بیان شده است که سبب به وجود آمدن این نگاه شده که منابع بانک ها از استان خارج می شود لذا رسانه ها باید بررسی میدانی در این خصوص انجام دهند تا پیام امیدوار کننده ای در این خصوص به مردم استان منتقل شود.

معاون استاندار متذکر شد: یکی از مباحثی که در این زمینه وجود دارد، این است که در قیاس با استان های دیگر مطالبی در این خصوص بیان می شود. حال اینکه منابع بانکی ماحصلی از منابعی است که در بانک ها رسوب می کند که قابل قیاس با استان های تهران، شیراز و اصفهان نیست

اشرفی گفت: همواره این دغدغه در استان بوده است که پیمانکاران حوزه فنی باید ضمانت نامه ها و بیمه های خود را به بانک های استان منتقل کنند.

به گفته وی در حوزه معادن هم شرکت ها معدنی بر اساس تکالیف قانونی بابد حساب های خود را در بانک های استان داشته باشند تا از این طریق در راستای چرخه تولید و توسعه از آنها استفاده شود.

وی تصریح کرد: در این راستا از ابزار مدیریتی بهره گرفته شده است تا منابع کارخانه های بزرگ مانند فولاد قاینات و معادن زغال سنگ طبس به چرخه بانکی خراسان جنوبی وارد شوند.

کد خبر 5940450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha