۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۴۷

استاندار سمنان:

تجلیل از آیت الله اختری فرصتی برای شناخت علم و فقاهت است

تجلیل از آیت الله اختری فرصتی برای شناخت علم و فقاهت است

سمنان_ استاندار سمنان بابیان اینکه تجلیل از آیت الله اختری فرصتی برای شناخت علم و فقاهت است، گفت: آشنا کردن نسل جدید با اندیشه‌های بزرگان در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی صبح پنج شنبه در آئین نکوداشت آیت الله عباسعلی اختری سرخه‌ای (ره) به میزبانی سالن اجتماعات دانشکده دندانپزشکی سمنان ضمن بیان اینکه تجلیل از آیت الله اختری فرصتی برای شناخت هر چه بیشتر علم و فقاهت است، ابراز داشت: در همین راستا برگزاری آئین‌های تجلیل از عالمان و فرزانگان در راستای شناخت هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان از این چهره‌های درخشان نظیر آیت الله اختری ضروری است.

وی ضمن بیان اینکه آیت الله اختری (ره) در حوزه‌های مختلف و مسئولیت‌های گوناگون بسیار خوب ایفای نقش کردند، افزود: در این زمینه نامی درخشان از ایشان ثبت شد.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سفر به استان از چهره‌های بزرگ و عالمان فرهیخته از جمله این الله اختری نام بردند، ابراز داشت: ایشان یکی از خورشیدهای درخشان استان هستند.

هاشمی ضمن بیان اینکه آیت الله اختری از ابتدای دوران شکل‌گیری انقلاب در کنار امام خمینی (ره) نقش آفرینی کردند، تصریح کرد: ایشان در زمان تبعید حضرت امام (ره) در سال ۱۳۴۲ نیز، نامه حمایت از امام (ره) را امضا کردند.

وی بابیان اینکه آیت الله اختری (ره) عامل به جهاد تبیین بود و در تبیین واقعیات ننگین دوران طاغوت جهد و تلاش فراوان داشتند، افزود: در این راستا شکنجه و آزار فراوانی را متحمل شدند و قطعاً روح بلند آیت الله اختری (ره) شاهد و ناظر این جلسه فاخر و ارزشمند است.

کد خبر 5940594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha