۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۲۷

بازرس نماینده دادگستری اردبیل:

مشاوران املاک فاقد مجوزهای عمومی و تخصصی پلمب می‌شوند

مشاوران املاک فاقد مجوزهای عمومی و تخصصی پلمب می‌شوند

اردبیل- بازرس نماینده دادگستری استان اردبیل گفت: مشاوران املاکی که فاقد مجوزهای عمومی و تخصصی برای فعالیت هستند، پلمب می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد مینویی ظهر پنجشنبه در بازدید از دفاتر مشاوران املاک در راستای ساماندهی روابط حقوقی اشخاص در حوزه معاملات املاک در اردبیل، اظهار کرد: این بازرسی در قالب گشت‌های تخصصی و با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی از اول سال‌جاری انجام شده و مقرر شد به صورت فصلی و مستمر ادامه داشته و موضوعات و مشکلات این صنف رسیدگی و در صورت بروز هرگونه تخلف، از طریق برگه‌های اخطاریه تذکرات و اقدامات لازم به عمل آید.

وی تصریح کرد: نتیجه اقدامات به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ارسال شده و این بازرسی‌ها در راستای قانون و به منظور رفع مشکلات مردم و کاهش ورودی پرونده‌ها از مهمترین اهداف دستگاه قضائی استان به شمار می‌آید.

بازرس نماینده دادگستری استان اردبیل در این بازدید میدانی به مهمترین نقایص و معایب مشاوران املاک شامل فاقد مجوز بودن، عدم نصب تعرفه در دید عمومی، عدم ارائه فاکتور حق کمیسیون به مشتری اشاره کرد و گفت: در صورت عدم توجه به اخطاریه‌های قانونی نسبت، به پلمپ مشاوران املاک متخلف فاقد مجوز اقدام خواهد شد.

مینویی افزود: در طول این بازرسی‌های صورت گرفته پلمب تعدادی از مشاوران املاک فاقد مجوز عمومی و تخصصی بوده و به تعدادی از این دفاتر اخطار پلمب داده شده که در صورت عدم اقدام به مهلت تعیین شده، برابر مقررات صنفی با آنها برخورد خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مسئولان اتحادیه مشاوران املاک و خودرو موظف هستند به طور مستمر به دفاتر مشاوران املاک و خودرو مراجعه و از نزدیک بر عملکرد آنها نظارت داشته باشند.

مینویی اضافه کرد: در صورت مشاهده تخلف، تذکرات لازم به آنها داده می‌شود و در صورت تکرار تخلف، گزارش آن برای اقدامات بعدی به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ارسال می‌شود.

نماینده دادگستری اردبیل در حوزه نظارت و بازرسی از مشاوران املاک از شهروندان خواست تا هرگونه تخلف از ناحیه مشاوران املاک را به اتحادیه مشاوران املاک در اردبیل، خیابان سی متری، روبه‌روی بیمارستان آرتا، اول کوچه طوی گزارش کنند.

کد خبر 5940748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha