۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۰۱

در کنفرانس مطبوعاتی پس از گفتگو با وزیر خارجه ونزوئلا؛

لاوروف: درباره افزایش روابط تجاری میان مسکو- کاراکاس توافق شد

لاوروف: درباره افزایش روابط تجاری میان مسکو- کاراکاس توافق شد

وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی پس از گفتگو با وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت: درباره افزایش روابط تجاری میان مسکو- کاراکاس توافق شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از گفتگو با «ایوان گیل پینتو» (Yvan Gil Pinto) وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت که مسکو و کاراکاس توافق کردند تا گام‌ های مشخصی برای گسترش روابط تجاری و تجاری بردارند.

به گزارش تاس، سرگئی لاوروف پس از دیدار با همتای ونزوئلایی خود از توافق دو کشور برای افزایش سرعت و حجم همکاری های حوزه نفت و گاز خبر داد.

وزیر امور خارجه روسیه در این خصوص گفت: ما این دیدگاه را داریم که در بحبوحه کارزار تحریم‌ های گسترده غرب، همکاری دوجانبه ما باید به افزایش ثبات اقتصاد ملی و اجرای برنامه‌ های جایگزینی واردات و در نتیجه تقویت حاکمیت فن‌ آوری کشورهایمان کمک کند.

لاوروف در این باره اضافه کرد: ما بر انجام اقدامات عملی توافق کردیم. برای گسترش همکاری های تجاری و سرمایه گذاری بر اساس این دستورالعمل ها که طی تماس هایی میان روسای جمهور مان (ولادیمیر پوتین و نیکلاس مادورو) تصویب شد؛ گام برمی داریم.

این مقام روسیه خاطرنشان کرد که در جریان مذاکرات طرفین همچنین توافق کردند که ارتباطات بین مراکز تجاری را با درنظر گرفتن واقعیت‌ های کنونی و چالش‌ های بلندمدت پیش روی کشورها گسترش دهند.

کد خبر 5940797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha