۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۴۵

رئیس سازمان امور سینمایی کشور:

تهیه کنندگی فیلم‌های سینمایی به استان‌ها واگذار می‌شود

تهیه کنندگی فیلم‌های سینمایی به استان‌ها واگذار می‌شود

ارومیه - رئیس سازمان امور سینمایی کشور از واگذاری تهیه کنندگی فیلم های سینمایی به استانها و تجهیز سینما ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار، محمد خزاعی عصر پنجشنبه در جمع فعالان سینمایی آذربایجان غربی افزود: ۲۳۳ سالن سینما از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون در استان‌های مختلف کشور به بهره‌برداری رسیده و افتتاح سینمای بوکان ۲۳۴ امین سالن سینماست.

خزاعی اظهار کرد: قبل از شروع فعالیت دولت سیزدهم ۵۷۰ سالن سینما در کشور وجود داشت و ما تصمیم گرفتیم در این دولت، ۴۳۰ سالن به ظرفیت سینماهای کشور اضافه کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۵۰ شهر با جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر در کشور فاقد سینما است، ادامه داد: سعی خواهیم کرد پس از احداث سالن‌های سینمایی، تجهیز آن‌ها را به سرعت شروع کنیم.

رئیس سازمان سینمایی کشور ادامه داد: آئین نامه مقوله تهیه کنندگی استانی تمام شده و دیگر دغدغه‌ای برای فیلمسازان نخواهد بود که حتماً دنبال تهیه کننده از تهران باشند که این امر در ۴۰ سال گذشته سابقه نداشته است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: احداث سینما و توسعه در این زمینه، یکی از برنامه‌های جدی سازمان سینمایی و مأموریت مؤسسه سینما شهر است و به دلیل اهمیت این موضوع آن را از طریق شورای عالی سینا هم پیگیری کردیم و امروز یکی از مصوبات مهم این شورا پیگیری احداث سالن سینما در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار فاقد سینماست که مقرر شد از محل سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به مناطق مختلف کشور تأمین شود.

خزاعی با اشاره به انجام سفرهای مختلف به شهرستان‌های کشور از جمله بوکان در آذربایجان غربی گفت: هدف ما از سفرهای استانی بررسی وضعیت، تقسیم امکانات و دیدار و گفتگو با هنرمندان این مناطق است.

وی با بیان اینکه در برخی کشورها با وجود عقب بودن صنعت سینما، زیرساخت‌های بسیار خوبی در این بخش ایجاد شده و صدها سالن راه اندازی شده است، ادامه داد: باید برای جبران این نقیصه در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر سالن سینما ساخته شود که این کار شروع شده و با قدرت استمرار دارد.

خزاعی با اشاره به سفرهای متعدد صورت گرفته برای توسعه زیرساخت‌های سینمایی در کشور اضافه کرد: اولین مشکل در استان‌ها مربوط به زیرساخت است که البته این امر به سالن سینما خلاصه نمی‌شود و کادرسازی، تجهیزات و انجمن‌های صنفی را نیز در بر می‌گیرد.

وی افزود: هم اکنون ۵۰ سالن در ۵۰ منطقه محروم کشور در حال آماده سازی و تجهیز است و این امر یک گام مهم در ترویج فرهنگ سینما در مناطق کمتر توسعه یافته است.

وی در خصوص راه اندازی سینمای جوانان نیز گفت: در ابتدا باید دفتر نمایندگی راه اندازی شود و پس از برگزاری چند دوره و جذب هنرجویان نمایندگی به دفتر ارتقا یابد.

کد خبر 5940883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha