۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۲۳:۵۱

پس از سه روز رقابت؛

پنجمین جشنواره سراسری «هه‌لپه‌رکی» بانه برگزیدگان خود را شناخت

پنجمین جشنواره سراسری «هه‌لپه‌رکی» بانه برگزیدگان خود را شناخت

بانه_ پنجمین جشنواره سراسری «هه‌لپه‌رکی» بانه پس از سه روز رقابت گروه‌های استان‌های شرکت‌کننده، با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره سراسری «هه‌لپه‌رکی» بانه پنج‌شنبه شب با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، جمعی از مسؤولان شهر بانه، اساتید موسیقی و هه‌لپه‌رکی، هیئت داوران جشنواره، گروه‌های شرکت کنندە در میان شور و شوق علاقمندان بە موسیقی و هنر هه‌لپه‌رکی برگزار شد.

در این آئین گروه‌های برگزیده در بخش‌های مختلف؛ اجرای گروهی برتر، موسیقی برتر، چوپی‌کیش برتر، لباس برتر، گروه برگزیده از نظر اصالت و… با اهدای لوح و نشان جشنواره و جایزه نقدی به شرخ ذیل معرفی و تقدیر شدند.

در این دوره کە با حضور ۱۳ گروه هه‌لپه‌رکی راه یافتە بە جشنواره طی روزهای ۲۳، ۲۴ و ۲۵ آبان برگزار شد، پس از ۱۳ اجرای هه‌لپه‌رکی توسط گروه‌ها در یک نوبت، براساس نظر هیئت داوران، متشکل از آقایان: دکتر قطب الدین صادقی، سیداحمد توکلی، عطا روشن زاده، رابه‌ر کوردستانی و حسین احمدی، گروه‌های برگزیده در بخش‌های مختلف؛ اجرای گروهی برتر، موسیقی برتر، چوپی‌کیش برتر، لباس برتر، گروه برگزیده از نظر اصالت و… با اهدای لوح و نشان جشنواره و جایزه نقدی به شرخ ذیل معرفی و تقدیر شدند.

گروه‌های ویژه مورد تقدیر داوران در این جشنواره شامل گروە چیکسا از خراسان، گروە «گوفند» از ارومیە، گروە «۱۲ سواره قلا» از مریوان، گروه سیروان از ایلام بود.

در بخش موسیقی برتر گروه بروسکه از بانه، در بخش «چوپی کیش» برتر گروه چیا از سقز، در بخش «گاوانی‌کش» گروه هه‌تاو از مهاباد، در بخش لباس برتر گروه «هوزان» از مهاباد، در بخش گروه هماهنگی شایان تقدیر داوران گروه به‌روژه از بانه برگزیده شدند.

در بخش اجرای هه‌لپه‌رکی اصیل منطقه گروه «روژ مرگور» از ارومیه معرفی شد و گروه هوزان از مهاباد نیز در بخش لباس شایان تقدیر داوران قرار گرفت و جایزه خواننده برتر نیز به گروه هوزان از مهاباد اختصاص یافت.

کد خبر 5941047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha