۲۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۴۷

امام جمعه الوند:

عملیات «طوفان الاقصی» انعکاس منطق زینبی است

عملیات «طوفان الاقصی» انعکاس منطق زینبی است

قزوین- امام جمعه الوند با بیان اینکه عملیات «طوفان الاقصی» انعکاس منطق زینبی است، گفت: حداقل کار ما برای فلسطین شرکت در راهپیمایی و تجمعات است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مسعود مهدوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر الوند اظهار کرد: سراسر زندگی بابرکت حضرت زینب (س) به همراهی، مراقبت و پرستاری از عزیزترین بندگان خداوند سپری شد و این خصیصه بارز، آن حضرت را به الگوی نمونه پرستاران تبدیل نموده است.

وی افزود: بانوان گرامی ما در طول سال‌های انقلاب و دفاع مقدس با الگو قراردادن و تبعیت از حضرت زینب (س) بود که صحنه‌های بی‌بدیلی از شجاعت و شهامت و ایثار و فداکاری را به نمایش گذاشتند و با ایثار، هستی، دارایی و مال و فرزندان خود از اسلام و نظام اسلامی دفاع کردند و رمز ماندگاری آن‌را در رفتار و گفتار خود متجلی ساختند.

امام جمعه الوند ادامه داد: عملیات «طوفان الاقصی» انعکاس منطق زینبی است و باید این حماسه را با نگاه عین اللهی زینب کبری (س) دید ایشان با صبر و استقامت اصلاً احساس شکست نکردند.

وی اضافه کرد: در حکمت و سیره حسینی (ع) اصولاً شکست معنا ندارد و همواره پیروزی و ظفر حتّی در کسوت اسارت برقرار است.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه ما تا قلب حسینی پیدا نکنیم نمی‌توانیم این گونه زندگی کنیم که شکست در زندگیمان معنی ندهد، تاکید کرد: حضرت امام به امام حسین (ع) اقتدا کرده بود و هرگز احساس شکست در ایشان وجود نداشت.

وی اضافه کرد: این روزها در طول یک ماه و نیم جنایات اسرائیل در غزه، روزهای منحصر به فردی است و بدنامی بزرگ‌تری را به خاطر جنگ با بیماران و نوزادان بیمارستانی برای این رژیم به ثبت رسانده اما این رژیم خونخوار وکودک کش نه تنها دستاوردی نداشته، بلکه میزان نابسامانی اسرائیل را به همه نشان داد.

امام جمعه الوند با بیان اینکه به اعتراف منابع اسرائیلی دستاورد اسرائیل از تصرف اسرائیل یک شکست اطلاعاتی مرگبار بود، ادامه داد: برخی منابع رسانه‌ای حتی در رژیم صهیونیستی پس از اشغال بیمارستان شفا که با جنایت حداکثری همراه بود، اعلام کردند: اسرائیل می‌خواست با تسخیر این بیمارستان ادعای پناه گرفتن حماس در زیر زمین بیمارستان‌ها را ثابت کند. اما هیچ شواهدی بر این ادعا پیدا نشد و این یک شکست بزرگ است.

وی عنوان کرد: سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل بعد از سال‌ها رصد دقیق و داشتن مزدوران متعدد در غزه به کاهدان زده و خیال می کرده‌اند زیر بیمارستان شفا قلب تپنده و مرکز ثقل حماس است اما در آنجا حتی نه یک سلاح و نه یک رزمنده حماس پیدا نکرده‌اند.

حجت الاسلام مهدوی گفت: تا این لحظه اسرائیل نه قادر بوده یک اسیر از میان اُسرایی که در اختیار حماس و جهاد اسلامی هستند را آزاد کند نه یک زرادخانه موشکی حماس را کشف کرده و نه خبری از کشتن سران حماس دارد.

وی افزود: ساختار نظامی حماس نیز به هیچ وجه آسیب ندیده و نه تنها مقاومت ادامه دارد بلکه هیچکدام از اهداف اسرائیل محقق نشده‌اند.

امام جمعه الوند اظهار کرد: در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی، پیشنهاد ایران و سوریه برای تحریم نفتی گسترده اسرائیل و بستن حریم هوایی کشورهای عضو به روی هواپیماهای نظامی آمریکا، از سوی امارات، مراکش، بحرین و اردن رد شد.

وی با بیان اینکه هیچ قدم سیاسی واقعی توسط اعراب برداشته نشد، بیان کرد: بار دیگر آشکار شد که ارتش‌های عربی مملو از سلاح‌های غربی چیزی بیش از ابزار کنترل مردم خود و سایر ملل ضعیف منطقه برای آمریکا و غرب نیستند.

حجت الاسلام مهدوی در پایان یادآور شد: فردا راهپیمایی وتجمع محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم و کودکان مظلوم فلسطین در جای جای کشور و بلکه سرتاسر جهان برگزار خواهد شد شرکت در این اجتماعات حداقل کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.

کد خبر 5941355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha