۲۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۱۶

امام جمعه اراک تأکید کرد؛

ضرورت حمایت همه آزادی خواهان دنیا از مردم مظلوم غزه

ضرورت حمایت همه آزادی خواهان دنیا از مردم مظلوم غزه

اراک- امام جمعه اراک بر ضرورت حمایت همه آزادی خواهان دنیا به ویژه ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی از مردم مظلوم غزه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگارمهر، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک در مصلای بیت‌المقدس این شهر، گفت: ضروری است تمام آزادیخواهان جهان از جمله ملت همیشه در صحنه ایران حمایت خود را از مردم مظلوم غزه اعلام کنند.

امام جمعه اراک تصریح کرد: رژیم صهیونیستی برای تسلیم کردن غزه به ابزارهای مختلف، اقدام به فراخوان در سراسر جهان کرد اما حماس با تعداد کم و با پشتیبانی مردم توانست ضربه کاری محکمی بر پیکره حکومت صهیونیستی وارد کند.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: امروز غزه مساله اول جهان اسلام بوده بنابراین باید تجمع‌ها و ابزارهای مختلف در سرتاسر دنیا به ویژه جهان اسلام در حمایت مردم غزه برگزار شود.

امام جمعه اراک افزود: به طور حتم زمان شناسی و آگاهی نسبت به مسائل جهان یک مسئله مهم و اساسی در تحقق آرمان‌های اسلامی و مقابله و مبارزه با کفر و استکبار و صهیونیست نیاز امروز جهان اسلام است.

آیت الله دری در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه زن اشاره کرد و گفت: برخلاف گذشته که زن جایگاهی نداشت اما امروز شاهد حضور زنان در عرصه‌های مختلف هستیم و این به برکت نظام مقدس اسلامی است.

وی افزود: خانواده با حضور بانوان معنا پیدا می‌کند اما دشمن این پیکره اصلی جامعه را در ابعاد گسترده مورد هجمه قرار داده است.

امام جمعه اراک گفت: یکی از مهم‌ترین افتخارات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، توجه و هویت‌بخشی به زنان است که توانسته با اتکا به داشته‌ها و توانمندی‌های خود در عرصه‌های مختلف حضور درخشانی داشته باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی به سالروز میلاد حضرت زینب (س) و بزرگداشت مقام پرستار اشاره کرد و گفت: حضرت زینب (س) اسوه صبر و استقامت هستند و به این علت، روز تولد آن حضرت به نام روز پرستار نامگذاری شده است و پرستاران ما تمامی لحظات زندگی خود را صرف نگهداری از بیماران می‌کنند و تسکین دهنده درد و رنج بیماران هستند.

وی افزود: پرستاران علی رغم مشکلات تحت تأثیر تبلیغات منفی دشمنان قرار نگیرند بلکه همواره در هرنقطه از جهان به دنبال ارائه خدمات درمانی بودند و از سویی تابع ارزشهای نظام خود بودند.

امام جمعه اراک به اشاره به هفته بسیج گفت: تفکر بسیجی با الهام از مکتب فکری حضرت امام (ره) و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در عرصه‌های مختلف فرهنگی، علمی و اجتماعی در کنار مردم حضوری فعال و مداومت داشته باشد.

کد خبر 5941372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha