۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۴۳

سه‌شنبه انجام می‌شود؛

نقد و بررسی «ادبیات معاصر ایتالیا» در شهر کتاب

نقد و بررسی «ادبیات معاصر ایتالیا» در شهر کتاب

نشست هفتگی شهر کتاب با محوریت نقد و بررسی کتاب «ادبیات معاصر ایتالیا» نوشته جولیو فرونی با ترجمه منوچهر سادات افسری سه شنبه ۳۰ آبان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست هفتگی شهر کتاب با محوریت نقد و بررسی کتاب «ادبیات معاصر ایتالیا» نوشته جولیو فرونی با ترجمه منوچهر سادات افسری سه‌شنبه ۳۰ آبان در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود. این کتاب توسط نشر هرمس منتشر و روانه بازار نشر شده است.

محصولات ادبیِ شبه‌‏جزیره ایتالیا، که از نیمه‌های قرن بیستم توسط مترجمان فارسی‏‌زبان در اختیار مصرف‏‌کنندگان ایرانی قرار گرفته و تا اواخر قرن روزبه‌‏روز بر تعدادشان افزوده شده، اکنون به جایگاهی رسیده‌اند که جهت سنجش‬ گری هنجارمند، پس از قرار گرفتن در چشم‌‏انداز تاریخی، از صافی «نقد و نظر» ارزیابانه عبور کنند.

جولیو فرّونی، منتقد ادبی، پژوهشگر تاریخی و استاد دانشگاه، این وظیفه را در این مجموعه دوجلدی به‌عهده گرفته و نه‏‌تنها آثار ادبیات داستانیِ ترجمه ‏شده از ایتالیایی به فارسی در طول این سال‏‌ها را در بوته نقد و نظر قرار داده بلکه آنچه از میان این محصولات مهم بوده ولی از نظر کنشگران ایرانی به‌دور مانده نیز در دست معرفی و داوری‌اش قرار گرفته است. او زمینه پیدایش آثار را بررسی می‌‏کند، به تحلیل می‌‏پردازد، آبشخور اندیشه‌‏ها را وامی‌‏کاود و از کوشش به‌عمل‌آمده در حوزه‌‏هایی مانند روان‏کاوی، زبان‏شناسی، فلسفه، سبک‌‏شناسی و زیبایی‌‏شناسی نیز غافل نیست.

برنامه مورد اشاره روز سه‌شنبه ۳۰ آبان از ساعت ۱۵ با حضور جوزپه پرونه (سفیر ایتالیا)، منوچهر سادات افسری، هاله ناظمی، مهدی فیروزان و علی‌اصغر محمدخانی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

کد خبر 5941838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha