وزیر خارجه اردن:

حماس یک ایده است و ایده‌ها را نمی توان با زور سلاح از بین برد

حماس یک ایده است و ایده‌ها را نمی توان با زور سلاح از بین برد

«ایمن الصفدی» با بیان اینکه نمی‌توان درک کرد که تل آویو چگونه می‌تواند به هدف خود برای نابودی حماس دست یابد، تأکید کرد که جنگ اسرائیل در غزه، دفاع از خود نیست بلکه یک تجاوز آشکار است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزیر امور خارجه اردن طی سخنانی درباره تحولات غزه گفت که حماس یک ایده و تفکر است و ایده‌ها را نمی‌توان با زور اسلحه از بین برد.

ایمن الصفدی در ادامه اظهارات خود افزود: اولویت ما در شرایط کنونی توقف تجاوز به غزه و ارسال کمک‌های فوری به این منطقه است.

الصفدی تصریح کرد: هیچ چیز جنگ غزه را توجیه نمی‌کند و این جنگ برای اسرائیل امنیت ایجاد نمی‌کند. جنگ اسرائیل در غزه دفاع از خود نیست، بلکه یک تجاوز آشکار است.

وزیر خارجه اردن تأکید کرد: نمی‌توانیم درک کنیم که اسرائیل چگونه می‌تواند به هدف خود برای نابودی حماس دست یابد، ولی باید بدانیم که حماس یک ایده است و ایده‌ها را نمی‌توان با زور سلاح از بین برد.

وی خاطرنشان کرد: هرگز اجازه کوچاندن و آواره کردن فلسطینی‌ها را نخواهیم داد و با تمام توان با مصر برای جلوگیری از این موضوع تلاش خواهیم کرد.

معاون وزیر امور خارجه عربستان سعودی هم طی اظهاراتی درباره تحولات غزه گفت: ما باید برای دستیابی به آتش بس، شکستن محاصره غزه، آزادی گروگان‌ها و رسیدن به یک راه حل جامع برای مسئله فلسطین تلاش کنیم.

وی هشدار داد که منطقه شاهد عواقب جدی ناشی از تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه خواهد بود.

کد خبر 5941954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha